Avatar billede duddimai Nybegynder
03. marts 2010 - 19:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Instans CMS upload af billeder i billedarkiv

Hejsa.

Jeg leger lidt med Instans CMS (http://cms.instans.dk/) og efter som de ikke yder support håber jeg nogle her ved lidt om det.

mit problem er, når jeg prøver at uploade et billede til et galleri, så får jeg fejl meddelelsen "Fejl i overførsel af billede!"

Jeg har sat rettighederne til billed upload mappen til 777 men virker alligevel ikke. Her er den del af koden der udskriver fejlmeddelelsen.

function uploadBillede($felt, $folder_id)
{
  global $picturearchive_Uploaddir;
  $temp_filename = $_FILES["billede"]["tmp_name"];
  $original_filename = $_FILES["billede"]["name"];
  $new_filename = time().str_makerand(4,4);
  $dest_folder = returnFolderName($folder_id, 1, "PICTUREARCHIVE_FOLDERS");
  $dest_filename = "$picturearchive_Uploaddir/$dest_folder/$new_filename";
  if (!move_uploaded_file($temp_filename, $dest_filename)) {
    $usermessage_error = "Fejl i overførsel af billede!";
    header("Location: index.php?content_identifier=picturearchive&&usermessage_error=$usermessage_error");
    exit;
  }

Hvis i får brug for at se hele koden har jeg pastet den ind her http://pastie.org/852082

I kan logge ind på mit cms og prøve at uploade et billede i billedarkiv så i kan se hvad den gør når man uploader.

log ind her http://testsites.duddimai.dk/cms/login.php
brugernavn: testperson password:1234

håber nogle kan gennemskue problemet, jeg kan godt komme på msn hvis jeg skal tilføje noget til koden som skal testes osv.

mvh
Duddi.
Avatar billede dmcn Praktikant
03. marts 2010 - 19:27 #1
Kontrollér lige CHMOD for mappen igen, det tyder på den ikke er sat korrekt.
Hvordan har du sat den? Via dit FTP-program?
Avatar billede duddimai Nybegynder
03. marts 2010 - 19:39 #2
Ja via FTP program, men nu har jeg lige gjort det fra mit kontrolpanel hos min host, og det virker stadig ikke. Den sagde også at den allerede stod på 777 men ændrede det alligevel derinde fra. løste desværre ikke problemet, med mindre der er flere mapper end "uploaded_pictures" der skal have de rettigheder.
Avatar billede dmcn Praktikant
03. marts 2010 - 19:58 #3
Tilføj lige david at mcnally dot dk på MSN, der er lidt i din config-fil, som skal kigges på. :)
Avatar billede duddimai Nybegynder
24. marts 2010 - 13:40 #4
har fundet et andet CMS :)