Avatar billede Nordic_dk Nybegynder
28. februar 2010 - 11:43 Der er 2 kommentarer

Manglende eller langsommelig adgang til visse websites

Hej

Jeg har altid kørt med Win 98 eller Win XP.
Jeg har nu købt en ny PC med Win 7 Pro, 64 bit (DK).

Jeg har forsøgt at installere mit købte Kaspersky Antivirus 2009 men jeg kan ikke få opdateret databasen, da jeg konmstant får timeouts. Desuden oplyser systemet, at der er driverkonflikt med Windows.

Jeg har taget konsekvensen og har i stedet installeret en prøveversion ag Kasperskys Internet Security 2010. Og her er der ingen problemer med at opdatere databaser og heller ingen driverkonflikter.

Problemet er, at der er visse websites jeg ikke kan åbne eller også er de en evighed om at åbne. Eksempelvis www.facebook.com, www.imdb.com samt www.eksperten.dk. Jeg kan eksempelvis godt komme ind på www.recordere.dk men så snart jeg klikker på et link til en forumtråd går forbindelsen død. Der er INGEN problemer med sider som www.bold.dk, www.blu-ray.com.

Jeg har nu slået Kaspersky fra og nu er forbindelsen ualmindelig hurtig og henter/åbner alle data.

Har I et bud på, hvordan jeg konfigurerer Kaspersky Internet Security 2010 (samt evt. Win 7 sikkerhedsindstillingerne), så den er slået til men giver mig adgang til almindelige sider som de to ovenstående (samt en håndfuld andre)?

På forhånd tak for jeres inputs :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2010 - 12:00 #1
Har programmet nogle options vedrørende phising?

Hvis MS anti-phising er aktiveret i IE, bliver surfing en ualmindelig triviel oplevelse.
Avatar billede Nordic_dk Nybegynder
28. februar 2010 - 14:49 #2
Jeg gik ind i Kaspersky Settings og satte scan af URLs til Light scan i stedet for default Medium scan.
Det ser ud til at virke.

Tak :-)