27. februar 2010 - 17:42 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af www.instrument-butikker.dk

Hej Eksperter.

Jeg ville gerne hører jeres mening om designet på:
www.instrument-butikker.dk

Min idé med siden var at den skulle være enkel og brugervenlig.

Mvh.
GlenM
Avatar billede nezco Nybegynder
27. februar 2010 - 18:08 #1
Ang. Tilmeld butik.
Er det meningen at det er butikken selv der skal tilmelde sig, eller må enhver tilmelde en butik?
27. februar 2010 - 18:13 #2
Det er meningen af butikken selv skal tilmelde sig?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
27. februar 2010 - 18:19 #3
Designet er ganske fint - overskueligt og "let". Sloganet i logoet er en smule svært at læse.

Selve sidens funktionalitet er lidt svær at vurdere uden nogle flere butikker. Det er vel egentligt først rigtigt brugbart når stort set alle butikker er tilmeldt.

Som funktionaliteten er nu, er det dog ikke stort anderledes end et opslag på krak.dk eller lignende. Der står som regel også noteret hvilke instrumenter der sælges.
Hvis det virkeligt skal være brugbart, ville det være smart om der stod listet hvilke instrumenter der sælges, mere specifikt end nu. Altså hvilke saxofoner, klarinetter, mv. (piccolo, alt, tenor) og hvilke mærker - samt hvilket tilbehørmærker der føres. Det er nok lettest at tilføje nu, før der er for mange tilmeldte.

Og til din information; en saxofon er ikke et messingblæserinstrument. Det er korrekt indekseret i kategorierne (som en træblæser), men billedet for messingblæsergruppen er af en saxofon.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2010 - 18:22 #4
Hej GlenM

Din side er rigtig flot, og man må sige, at det er lykkedes dig både at gøre det enkelt og brugervenligt.

Mht. enkelthed:
Siden er enkel og ganske overskuelig. Det hele er meget stilrent, og jeg kan godt lide din brug af "faste" farver - og med kun ganske lidt gradient - i stedet for stribede menubjælker eller lign.
De gule farver passer godt med den generelle grålige og meget lyse stemning. Dog føler jeg, at den skarpe blå farve er i alt for stor kontrast.
Det passer rigtig godt til siden med de runde og bløde former, som du bruger i logoet, til menuknapperne osv. Jeg vil foreslå dig også at lade den blå del af bjælken være mindre kantet, for den springer i øjnene.

Mht. brugervenlighed:
Ganske få menupunkter er godt. Man får hurtigt overblik over sidens struktur, så man hurtigt føler sig hjemme.
Jeg synes, at det er en god ide at samle alt info under et "information"-menupunkt. Så har du herunder inddelt i kategorier, som man ikke skal forvirres af i hovedmenuen.
Dog mener jeg godt, at du også kan fjerne knappen "Ny bruger" uden problemer. Det, du søger med siden, er ikke umiddelbart flere medlemmer, som skal "indfanges". Der er ingen grund til at skilte med, at man kan blive ny bruger, når det kun henvender sig til butikkerne. Desuden finder man denne knap flere andre steder - fx hvis man klikker på "Log ind".

Al din tekst er dog for lille. Den smalle kursiverede tekst under logoet er svær at læse (måske også pga. fonten), og teksten på siderne er så lille, at man skal koncentrere sig for at overskue det. Jeg kunne også forestille mig, at målgruppen ikke udelukkende er de unge med skarpe syn men også de lidt mere tærrede på det område.

På forsiden kan du godt være lidt hurtigere med at præsentere siden for besøgeren. Det er først, når man læser den mikroskopiske tekst, at man finder ud af, at du ikke sælger, men hjælper med at fortælle, hvor man kan købe sine instrumenter.

I stedet for den noget intetsigende overskrift "Velkommen til Instrument-Butikker.dk", kunne du fx skrive "Hvor kan du få dit instrument?" eller noget lignende. Eller en mindre overskrift over instrument-links'ene, der siger "Forhandlere af instrumenter:" fx.

Det er et godt projekt, du er i gang med.
Designet er lækkert, pænt og professionelt, og billederne er gode.

En sidste ting: Hele dit søgefelt fylder for meget og er alt for i øjenfaldende. Måske er det bare pga. farverne, men det tager alt opmærksomheden i starten. Jeg vil foreslå at lægge søgefeltet i højre side i stedet.

Håber du kan bruge denne feedback.

  // Steeven
Avatar billede nissen2630 Novice
27. februar 2010 - 19:11 #5
Ser rigtig godt ud...nem at overskue og yderst brugervenlig.

Men tag lige et look på denne.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.instrument-butikker.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
01. marts 2010 - 23:53 #6
// nicklasb

Ja jeg kan godt følge dig at min side umiddelbart ikke byder på noget "nyt". Men da jeg selv spiller lidt musik og skulle lede efter butikker synes jeg ikke at finde nogen umiddelbar hurtig liste over butikker i et specifikt område - Jeg har selvfølgelig ikke gennemsøgt markedet, men hvis jeg ikke umiddelbart kunne finde det gik jeg ud fra at andre var i samme bås - Så derfor ville jeg til at starte med blot lave en liste over butikkerne som skulle være nemt tilgængelig. Men jo det kunne selvfølgelig være fedt med produkter under butikkerne - Det har også ligget i mine overvejelser.

Angående saxofonen har du helt ret, jeg var lidt i tvivl til at starte med om det både var en messingblæser og en træblæser. Men fandt så ud af det for enkelte dage siden at det ikke vær tilfældet, så skal lige have fundet et andet billede :)

// steeven

Tak for de gode ord om siden og tak for den gode konstruktive kritik, kan godt følge dig at sidens funktion skal klargøres mere på forsiden.

Angående søgeboksen var det nu min idé at denne skulle tage meget fokus da jeg formoder denne bliver den mest benyttede indgangsvinkel til lister over butikker, men kan godt være jeg fik gjort den lidt for "dominerende" på siden.

Synes generelt du har fat i en række punkter der er værd at overveje. Så jeg takker mange gange for den fine feedback. Du må gerne ligge et svar hvis du også ønsker point :)

// nissen2630

Ja den havde jeg ikke lige fået tjekket - Skulle meget gerne være i vinkel nu :) På de fleste sider i hvertfald ;)
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 20:21 #7
Held og lykke med projektet.

  // Steeven
Avatar billede Danieldue Nybegynder
02. marts 2010 - 21:40 #8
Lækkert!

Det er et rigtigt fedt farve sammesæt du har gang i der!
Og det simple design, passer rigtig godt til en seriøst "søgemaskine" / Katalog. Og så der god plads til reklamer osv.

Søgefunktionen i fokus. og resultater som man forventer.

Og så syns jeg det er rigtig fedt med kortet! Det spare en en tur på google maps.. hvis man skal rejse lidt. Umiddelbart kunne det være smart med et link til butikkernes webshops.. eller hjemmesider.. hvis de da har det!
02. marts 2010 - 22:44 #9
// Danieldue

Mange tak for rosen, der er allerede mulighed for at butikken kan indtaste link ind til deres hjemmeside/webshop - Så der dukker et link op ude på butikkens "profil" hvis de altså har indtastet et link.

Men tak for kommentaren.