Avatar billede junold Nybegynder
26. februar 2010 - 16:48 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Ingen forbindelse til exchange udefra

Jeg kan ikke få outlook til at forbinde til exchange. Det virker fint på selve netværket, og det virker fint når jeg forbinder fra iphone, udefra - men ikke når jeg prøver at forbinde via. Outlook.

Når jeg oprettter profilen, beder den om servernavn. Her er jeg nødt til at skrive IP på serveren. Når det er gjort, beder den om login, og den finder mit navn rigtigt nok. Så langt så godt.
Når jeg så forsøger at åbne Outlook, kommer ned med denne fejl:
"Microsoft Office Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kunne ikke åbnes. Du skal have forbindelse til Microsoft Exchange med den aktuelle profil, før du kan synkronisere med offlinemappefilen."

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede beorn Nybegynder
26. februar 2010 - 17:31 #1
Har du åbnet for de relevante porte så der er forbindelse til serveren? så vidt jeg husker kører iphonen og outlook ikke på de samme porte.
Avatar billede Killervalon Nybegynder
26. februar 2010 - 18:41 #2
Da du nok har sat din Exchange Server til din LOKALE IP; burde du nok finde din externe IP find den på "myip.dk", og så sæt din profil op med din eksterne ip.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. marts 2010 - 13:08 #3
Hvis du ønsker adgang til din Exchange udefra via din almindelige Outlook skal det konfigureres på din Exchange server.

Da du ikke skriver hvilken version du bruger er her link til både 2003 og 2007.

Exchange 2003:
http://support.microsoft.com/kb/833401

Exchange 2007:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc179036.aspx

Derudover skal der så åbnes for port 443 i din firewall til den server hvorpå det web interface som bruges befinder sig, og til sidst skal din Outlook klient konfigureres med RPC-over-HTTP indstillinger som findes under konto-indstillinger, Flere indstillinger, fanen Forbindelse og knappen Exchange Proxy indstillinger
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. marts 2010 - 13:12 #4
Kan se jeg kom til at poste det forkerte Exchange 2007 link, her er det rigtige:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb123513(EXCHG.80).aspx
Avatar billede Killervalon Nybegynder
02. marts 2010 - 14:57 #5
sup3rior, meget godt du viser links osv. MEN jeg har jo sådan set lige fortalt hvad det var >_>
Avatar billede sup3rior Nybegynder
02. marts 2010 - 22:04 #6
Men har du opsat din Exchange som beskrevet i den dokumentation som jeg har linket til fra Microsoft?
Avatar billede kadirz Nybegynder
09. marts 2011 - 19:26 #7
Jeg har præcis samme problem, som trådstarteren. Min Iphone kunne forbinde op til exchange serveren automatisk på 30sek. Min outlook på min hjemme computer vil ikke forbinde til selv samme exchange server, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.