Avatar billede Cunii Nybegynder
26. februar 2010 - 01:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Touchpad viker ikke

Halløj,
Jeg har en 3 måneder gammel bærbar af mærket Emachines, men af en eller anden grund er min touchpad holdt op med at virke. Har været på google og søge hjælp og prøvet samtligt knapper med Fn, men intet virker. Når jeg sætter en rigtig mus til via usb virker min mus dog, det bare irriterende hele tiden at skulle rende rundt med sådan en. En der kan fortælle mig hvad problemet er? :s

- På forhånd tak (:

(Da jeg ikke har nogen anelse om hvilken kategori sådan noget hører under, og ingen hedder bærbar, så ender den i PC)
26. februar 2010 - 06:30 #1
Velkommen til E. ...

Check evt. i BIOS ?
Avatar billede scapegoat_stefan Nybegynder
26. februar 2010 - 11:34 #2
Højre/venstre klik knapperne og touchpad'en er sat sammen til bundkortet med samme kabel, så første spørgsmål er om disse knapper virker. Hvis de gør, er det selve overfladen som er i stykker og maskinen skal ind og have det udskiftet. Hvis de ikke virker, kan det være det kabel som er røget ud eller er i stykker. Eller selve bundkortet hvis det skal være helt galt. I hvert fald så er det ikke noget du reelt selv kan checke, da du så skal åbne maskinen. Men virker knapperne?
Men lige meget hvad, når computeren kun er 3 måneder gammel, ville jeg anbefale dig at lave backup af de ting du har lavet på den, og gå ind i butikken og sige at du skal have maskinen skiftet til en ny, da den åbenlyst har haft en fejl fra starten af. Hvis de spørger om du vil have den repareret, skal du holde på din ret til at du skal have en ny i stedet. (Det mindes jeg at købeloven siger du kan) Så slipper du nemlig for at vente på at den bliver repareret.
Skriv endelig tilbage.
Avatar billede Cunii Nybegynder
27. februar 2010 - 02:37 #3
Hejsa (:
Tak for svaret begge to, ved dog ikke hvad BIOS er :s
Og nej knapperne virker heller ikke, så jeg skal vel have den tilbage til butikken. Har dog købt den på tilbud i kvickly (lever på su) så ved slet ikke om de tager sådan noget retur hvis det er defekt. Men det må jeg jo så prøve.