Avatar billede Wiben Nybegynder
23. februar 2010 - 08:17 Der er 6 kommentarer

recovery CD eller instalations CD til Znote 4050 ?

Hjælp ! Please !

Har ingen Recovery CD og laptoppen trænger er et "nyt liv" forfra. Jeg har en Znote 4050 notebook med Win XP home SP2.

Zepto er desværre er de krakket og har lukket for al support.

Ved nogen hvor jeg kan skaffe en recovery CD eller instalations CD ?
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2010 - 09:10 #1
Jeg kender ikke lige til at Zepto har en "skjult" recovery partition, hvor Windows er installeret på og du f.eks kan installere den igen.
Prøv og se om der står noget på skærmen, under opstart af pc`en.

Hvis ikke du har en skjult partition eller en XP cd, så gå ud og lån en hos nogle venner.
MEN husk at den skal svare til den windows udgave der var/er installeret da du fik maskinen.
Altså at det er en XP HOME SP2.
Dette er vigtigt, idet den kun vil acceptere installationen af den XP,  sammen med din CD-KEY du har på mærkaten på maskinen.

Selvom Zepto er lukket/gået konkurs, så findes div. drivere her.
Husk at starte med chipsettet som det første, efter du har installeret XP
http://zepto.contigio.com/Drivers/Notebooks/Znote_4040_4050/XP.html
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 10:03 #2
Er der ikke noget med det skal være en OEM udgave ?? Er det en med flere licenser tilknyttet, duer det så?
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2010 - 11:16 #3
Det behøver det ikke at være - mange OEM`er er blot installeret med èn CD-key på mange maskiner og der er så sat en OEM mærkat på efterfølgende med et nyt cd-key nr.
En "fuld" version kan sagtens bruges, blot den er versions tro og med samme SP som den der er install.
Avatar billede Wiben Nybegynder
23. februar 2010 - 21:43 #4
Tak Haverslev !
for svaret og linket. Jeg prøver det.
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2010 - 09:39 #5
Wiben > INFO - du skal ikke lægge dine indlæg som "svar"
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede stigmik Nybegynder
26. marts 2010 - 14:45 #6
Hej

Selvom du har accepteret et tidligere svar, så vil jeg lige indskyde dette svar alligevel.

Hvis du går ind på siden: http://zepto.contigio.com/BIOS/Znote_4040_4050.html
så kan du hente og brænde din egen installations cd.

Mvh
Stig