Avatar billede george Nybegynder
20. februar 2010 - 14:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Har jeg ret når jeg påstår at man ikke kan slette cookies på en brugers computer?

Har jeg ret når jeg påstår at man ikke kan slette cookies på en brugers computer i browsere som IE, Firefox, Chrome og Safari med JavaScript?

Problemet som jeg ser det er jo at cookies er gemt forskellige steder på folks computere eks:
I Firefox ligger de her "C:\Documents and Settings\xxxx\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\i6mv2c8w.default\" og så er de i en eller anden fil jeg ikke ved hvad hedder. xxxx kan jo være et hvilket som helt navn alt afhængig af hvad bruger har valgt at logge ind med.

IE gemmer sine cookies i : "C:\Documents and Settings\xxxx\Local Settings\Temporary Internet Files". Igen kan xxxx jo være hvad som helst.
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. februar 2010 - 14:57 #1
Ja. Det ville jo være et gigantisk sikkerhedshul, hvis man kunne manipulere med en brugers filer.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. februar 2010 - 15:04 #2
Nej ikke hvis "man" er udefra, men hvis "man" sidder ved computeren,
kan man slette ved hjælp af forskellige pro, som f.eks
http://www.iobit.com/security360.html
Under Tools/privacy sweeper.
Men det vidste du måske godt?
Avatar billede george Nybegynder
20. februar 2010 - 15:20 #3
ksoren2: Jeg er helt enig med dig, men så er det jo også et eller andet sted forkert at du kan få lov til at skrive en tesktfil på en brugers computer(cookies) uden at spørge om lov.

off-line: Ja det vidste jeg godt.

Ok tak for svaret. I kan jo dele pointene. Svar = points.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2010 - 15:23 #4
Vil også mene at du har ret.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. februar 2010 - 15:27 #5
Ingen point til mig tak:)
Avatar billede george Nybegynder
20. februar 2010 - 15:28 #6
Tak for støtten John :o)

Nu er Bill jo gået på pension så ham kan vi jo ikke komme efter mere :)
Avatar billede george Nybegynder
20. februar 2010 - 15:29 #7
Så får du dem ksoren2.
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. februar 2010 - 15:30 #8
Du får skam heller ikke lov til at tilgå filer på computeren.

At du får lov at gemme oplysninger tilknyttet dit site, er ikke det sammem som at få adgang til harddisken.

Og at skrive cookies er faktisk også noget brugeren skal give lov til i opsætningen (oftest er denne indstiling sat til ja som standard).
Avatar billede george Nybegynder
20. februar 2010 - 15:44 #9
Det behøver vi ikke bruge så meget krudt på. Det bliver bare ordkløveri.

Fakta er at man får lov til at skrive en tekstfil på en brugers harddisk og det var bare det der var min pointe.

Ja det er jo for at de kan pladder os til med alle de reklamer hele tiden.
Avatar billede george Nybegynder
20. februar 2010 - 18:22 #10
tak