Avatar billede cjonger Nybegynder
18. februar 2010 - 16:24 Der er 1 kommentar

Kombiner to excelark ud fra en fælles kolonne

Kære Ekspert.

Jeg har to regneark hvori jeg har en række forskellige kolonner, men også en kolonne der indeholde den samme data.

Jeg vil gerne kombinere de to ark.

Ex.
Ark 1 indeholde navn og email.
Ark 2 indeholder navn og adresse.

Jeg vil så gerne kombinere dem så ark 3 indeholder navn, email og adresse. Det skal jo gerne være således at adressen tilføjes ud fra det rigtige navn. Hvis der ikke er en match kan den enten forsvinde eller oprette en tom linje.

Lidt ala. in DB join over kolonne navn.

Jeg har forsøgt mig med div. freeware, men de virker ikke optimalt.
Jeg har også forsøget med Access, men uden held (ikke nok kendskab)
Avatar billede kc230877 Nybegynder
20. februar 2010 - 08:49 #1
Jeg ville bruge funktionen LOPSLAG og tilføje mail-adressen som en ekstra kolonne på ark 2. Til sidst kan du kopier indholdet fra ark 2 og indsætte indholdet som værdier på ark 3 vha 'Indsæt special'

EKSEMPEL

- Ark 1 ----------

  A      | B
1  Ole O. | ole@mail.dk
2  Ib I.  | ib@nail.dk

- Ark 2 ----------

  A      | B          | C    | D    | E        | Ekstra kolonne
1 Ole O.  | Hovedvej  | 8888  | Ejby | 88888888 | * LOPSLAG
2 Ib I.  | Hovedgave  | 9999  | Opby | 77777779 | *

LOPSLAG funktion
=LOPSLAG(A1;'Ark1'!A:B;2; FALSK)

Håber det er forklaring nok :-)