18. februar 2010 - 09:51Der er
2 kommentarer og 1 løsning
Flytte rækker til workbook
Hej!
Kan i hjælpe mig med følgende vba:
Kolonne A indeholder nogle vilkårligt placerede tomme celler. Jeg vil gerne ha' flytte disse rækker over i en allerede åben workbook Rækkerne skal tilføjes til bunden af arket, da der står rækker fra forrige gang de blev flyttet over.
Autofilter skulle gerne klare dette problem. Jeg antager du arbejder med ranges, ellers må du selv konvertere dette. Men du kan vælge alle rows med en tom celle i kolonne A.
With Range("A1").CurrentRegion .AutoFilter 1, "" .Offset(1).Resize(.Rows.Count-1) _ .SpecialCells(xlVisible).Select .AutoFilter End With
En anden og måske mere atraktiv løsning, som sletter rækken istedet. Så der skal du blot have copy fedtet ind:
On Error Resume Next Intersect(Activesheet.UsedRange,Columns("A:A")). _ SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete On Error GoTo 0
(On error tilføjes i tilfælde der ingen tomme felter er)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.