Avatar billede n-data Nybegynder
15. februar 2010 - 19:46 Der er 7 kommentarer

CMS: SCRIPT FORTOLKER

Hej jeg sider og koder på et cms system men og har funde en lille html fortolker eller hvad man nu skal kalde den

parse_cls.asp, nu er det bare at den ikke er helt god nok og jeg kan ikke helt få den til at virker og vil derfor høre om der er en der kan hjælpe enten med en anden og beder fortolker eller finden fejle på denne. da jeg hele tid få fejl..  når jeg hopper ud over demo script..
Avatar billede keysersoze Guru
15. februar 2010 - 19:50 #1
hvad kan en script fortolker?
Avatar billede n-data Nybegynder
15. februar 2010 - 19:56 #2
Den kan fortolke ens html fil sådan at den tager

<html>
<head>
  <title>[%TITLE%]</title>
</head>
<body>
</body>
</html>

bliver til

<html>
<head>
  <title>MIN SIDE</title>
</head>
<body>
</body>
</html>

mere info : http://www.4guysfromrolla.com/webtech/091300-1.shtml
Avatar billede frozenink Nybegynder
15. februar 2010 - 22:05 #3
Kan du ikke bare køre siden fra server til din egen browser ?, og derefter læse kildeteksten ( Ctrl + U jeg bruger Opera )
Avatar billede keysersoze Guru
15. februar 2010 - 22:14 #4
Jeg kender desværre ikke noget a la det du søger - men tutorials fra 4guysfromrolla plejer nu ellers at være gode nok. Hvilken udfordring er det du vil løse med scriptet?
Avatar billede n-data Nybegynder
15. februar 2010 - 22:35 #5
min default.asp
====
<!--#INCLUDE FILE="system\SystemCMS.asp"-->
<%
    dim CMSPageGen
    set CMSPageGen = New parseTMPL
    CMSPageGen.TemplateFile = "templete\default.htm"
    CMSPageGen.AddToken "SITE_TITLE", "Test A/S"
    CMSPageGen.AddToken "SITE_KEYWORDS", "KEYWORDS,KEYWORDS"
    CMSPageGen.AddToken "SITE_DESCRIPTION", "DESCRIPTION"
    CMSPageGen.GenerateHTML
    set CMSPageGen = nothing
%>

Min templete
====
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>{SITE_TITLE}</title>
    <link rel="stylesheet" href="css/default.css">

    <meta name="Title" content="{SITE_KEYWORDS}">
    <meta name="Description" content="{SITE_DESCRIPTION}">
    <meta name="Abstract" content="{SITE_DESCRIPTION}">
    <meta name="keywords" content="{SITE_KEYWORDS}">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <meta name="revisit-after" content="3 days">
    <meta name="copyright" content="{SITE_TITLE}">
    <meta name="rating" content="General">
    <meta name="robots" content="index,follow,all">
    <meta name="author" content="{SITE_TITLE}">
    <meta http-equiv="Content-language" content="dan">
    <meta name="DC.Title" content="{SITE_KEYWORDS}">
    <meta name="DC.Creator" content="{SITE_TITLE}">
    <meta name="DC.Description" content="{SITE_DESCRIPTION}">
    <meta name="DC.Subject" content="{SITE_KEYWORDS}">
</head>

<body style="background-color: #f0f0f0;">
{HEML]
</body>
</html>

Det kan jeg ikke få til at virker..
der kommer den bare og siger der er fejl i SystemCMS.asp i line 85 med mid(
Avatar billede keysersoze Guru
15. februar 2010 - 22:50 #6
Det svarer jo så ikke mit spørgsmål :) Og uden at vide noget om SystemCMS er det også umuligt at svare.

Men hvis den udfordring du forsøger at løse er at få dynamisk title og meta så lyder det som en tung vej at gå igennem FSO, så lyder dette betydelig mere optimalt; http://web-dev.dk/post/2008/03/Masterpage-look-a-like-i-ASP.aspx
Avatar billede n-data Nybegynder
15. februar 2010 - 23:10 #7
jeg har valgt at lave det på den måde da jeg har set på et anden cms system som gør det på den måde så jeg ville da helst gør det på den måde. men det er ikke kun der den fejler. jeg kan ikke se hvad [%HTML%] eller {HTML} skulle betyde.. at det ikke vil