Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
12. februar 2010 - 19:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal man bruge istedet for ereg , ereg_replace

Er temlig ny i php, så bær venligst over med hvad måske er et dumt spørgsmål :-)

Sider og følger nogle tutorials og forsøgte i den forbindelse at finde ud af hvad og hvordan ereg , ereg_replace virker da jeg stødte på følgende:

This function has been DEPRECATED as of PHP 5.3.0 and REMOVED as of PHP 6.0.0. Relying on this feature is highly discouraged. (http://www.php.net/manual/en/function.ereg.php)

men de skriver intet om hvad man bør bruge istedet ???
Avatar billede coderdk Praktikant
12. februar 2010 - 19:58 #1
PCRE-funktionerne: http://dk2.php.net/pcre
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
12. februar 2010 - 20:06 #2
Jeg takker :-)

Må se om jeg kan hitte ud af det istedet :-P
Avatar billede coderdk Praktikant
12. februar 2010 - 20:45 #3
Det er næsten det samme - Bortset fra at du skal starte med en "delimiter", e.g. "#\[b\](.*?)\[/b\]#si" vil matche [B] og efterfulgt af en tekst (inkl. linjeskift) efterfulgt af [/B] eller :)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
12. februar 2010 - 20:59 #4
Takker ... prøver mig frem og ser hvad der sker
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 21:24 #5
Og lige til din orientering, så kan du bare skifte e'et i din funktion:
preg_replace(...);
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
12. februar 2010 - 21:52 #6
Takker

Tydeligt at jeg har meget at lære enu :-P