Avatar billede bmdk Nybegynder
12. februar 2010 - 00:31 Der er 6 kommentarer

Fra 54mbps til 1mbps

Hej eksperten,

Jeg har lige fået nyt net og har derfor sat en trådløs router op. Min egen bærbar computer kører konstant med 130mbps, men min kærestes bærbar kører med 54mbps de første 5 - 10 minutter hvorefter den dropper helt ned til 1mbps, hvilket gør at den ikke kan få forbindelse til noget som helst (Skype, MSN, Websites osv)

Routeren er konfigureret til WPA-2 kryptering, ved ikke om det har noget at sige?

Det skal yderligere nævnes at min egen bærbar er af nyere model, hvorimod min kærestes er en ældre model.

Nogen hints?

P.S.: jeg har prøvet følgende: skifte kanal på routeren, clone mac adresser, dhcp reserve IP adresses og skifte til WPA kryptering uden nogen effekt..

på forhånd mange tak for hjælpen!

Med venlig hilsen,

Bo
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 00:36 #1
Står hastigheden til auto?
Avatar billede bmdk Nybegynder
12. februar 2010 - 00:52 #2
Hej hup,

Skal lige være helt med her.. er ikke så skarp til hvad der har med netværk at gøre.

Det eneste jeg lige umiddelbart kan se under routerens config interface er noget der hedder MTU, der står til Auto. Kan sætte denne til Manual og ændre en værdi.

har det noget med noget som helst at gøre?
Avatar billede justrace Novice
12. februar 2010 - 07:36 #3
Prøv at sætte den til WPA i stedet for WPA2. Det kan være en skrap omgang for ældre maskiner.
Avatar billede danfos Nybegynder
12. februar 2010 - 10:32 #4
MTU skal du ikke røre ved, det er Max Transfer Unit og burde ikke havde noget med sagen at gøre.

Lyder til at din bærbare's wireless kører med N standarden og din kærestes med G...

har du prøvet noget så simpelt som at tage strømmen fra og sætte den til igen?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
12. februar 2010 - 11:26 #5
#3 og 4, har ret.
Men hvilken trådløs router har du. Måske vi kan komme nærmere en løsning, da det evt. kunne være et kendt problem ,o)
Vil også gerne vide hvilket trådløst kort der er i din kærestes PC.
Avatar billede drenriza Nybegynder
13. februar 2010 - 12:41 #6
Inden der bliver begyndt på alt muligt, hvor gammel er din kærestes bærbar?.

Du skal regne med at hvis din kærestes bærbar netkort er langsommere end dit så trækker hendes maskine netværket i knæ. Fordi det køre efter laveste fællesnævner.

Men om du køre WEP(frarådes) WPA/WPA2 belaster ikke maskinen. Jeg har selv tusse gamle maskiner på WPA2, uden problemer for maskinen eller resten af netværket.

Men prøv at tjekke dit kærestes maskine. Prøv at give den en kablet forbindelse og slå wireless fra og se om den gør det samme.

Hvilken hastighed kører dit netværk 802.11g eller n?