Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 09:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ubuntu getmin-proftpd

Jeg ved ikke om dette er postet det rigtig sted.

Jeg har lavet en FTP server "proftpd" hvor jeg så har fået opsat getmin-proftp. Når jeg tilføjer en bruger og alle ting bliver tilføjet, så når en af mine venner smutter på ftp'en er det kun den føste mappe han bliver sendt til han kan ordne noget i men hvis han så går til næste map vil han blive afvist for at komme ind, så skal jeg til og lave en exter adgang til den mappe han skal have adgang til. og det vil sige jeg skal lave adgang for være en mappe og fil. som han skal have adgang til. Og det er jeg træt af at jeg skal gøre, er det muligt at gøre sådan hvis jeg tildeler en mappe så er det alle mapper personen har adgang til uden at jeg skal føje dem til deres bruger i getmin-proftpd?

Håber i forstår mig :)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 10:10 #1
Undskyld for min fejl, mente gadmin-proftpd. min fejl
Avatar billede drenriza Nybegynder
11. februar 2010 - 14:51 #2
stil dit spøglsmål her under server platforms
http://ubuntuforums.org/
Avatar billede drenriza Nybegynder
11. februar 2010 - 14:51 #3
Alt ubuntu crap skal bare spøgers der, Der er altid en eller anden der der ved det. Eller kan henvise dig til noget brugbart.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 15:32 #4
Tak, men mit engelsk er ikke det bedste, jeg er god til at læse men ikke skrive, så derfor jeg prøver at se om nogen kan hjælpe her på experten :)
Avatar billede bmpi Nybegynder
11. februar 2010 - 20:21 #5
Hey Mads

Prøv at checke http://ubuntudanmark.dk/forum eller http://ubuntudanmark.dk/chat ud. Dér findes med sikkerhed en dansk ubuntubruger eller to, som kan hjælpe, hvis du ikke får svar her på eksperten ;-)
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
13. februar 2010 - 17:11 #6
Lad os lige få en kopi af konfigurationsfilen.
/etc/proftpd/proftpd.conf
Avatar billede drenriza Nybegynder
13. februar 2010 - 17:55 #7
Kan jeg spøger hvorfor du ikke har lavet en samba eller NFS server?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2013 - 22:14 #8
Lukket