Avatar billede xcover Nybegynder
10. februar 2010 - 01:53 Der er 1 løsning

Ajax til load data og opdater ud fra data

Hejsa,

Jeg har mange gange før brugt AJAX til at opdater DIVs indhold - når man både kender "target" og "indhold" som er det jo nemt nok.

Men nu står jeg over for en lidt mere special opgave :)

Jeg har 2 asp filer som jeg har lavet specialt til formålet:
target.asp
og
indhold.asp

Det jeg så skal bruge er et AJAX kald som kan loade "taget.asp" - hvis output er "Tom" så skal der ikke gøres noget, men hvis den fx. udskriver: "5_05-02-2010  -  74400" så skal den opdater den DIV som hedder "5_05-02-2010" med indholdet fra "indhold.asp?id=74400"

Er det til at forstå ?

Jeg går ud fra at jeg skal ændre lidt i "target.asp" sådan at den pakker output i et format som ajax kan "læse" ?

Eller skal jeg gøre det med 2 AJAX kald ? Først en som læser "target.asp" og derefter fra "indhold.asp" lave et nyt ajax kald ?

Den nuværende løsning er lavet i iframes som kalder en sider der efterfølgende kalder et ajax script, men det vil jeg gerne undgå :)

Håber virkelig på lidt hjælp, og bare spørg hvis jeg ikke har forklaret mig ordenligt.

Lige pt. sidder jeg og bixer med denne AJAX funktion:
function gridbox_content(site, target)
{ var xmlHttp;
try
  {
  // Firefox, Opera 8.0+, Safari
  xmlHttp=new XMLHttpRequest();
  }
catch (e)
  {
  // Internet Explorer
  try
    {
    xmlHttp=new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
    }
  catch (e)
    {
    try
      {
      xmlHttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
      }
    catch (e)
      {
      alert("Your browser does not support AJAX!");
      return false;
      }
  xmlHttp.onreadystatechange=function()
    {
    if(xmlHttp.readyState==4)
      {
      //document.myForm.time.value=xmlHttp.responseText;
      document.getElementById(target).innerHTML = ""+xmlHttp.responseText;
      }
  xmlHttp.open("GET",site,true);
  xmlHttp.send(null);
}
Avatar billede xcover Nybegynder
11. februar 2010 - 12:27 #1
Lukkes