Avatar billede buller4340 Nybegynder
07. februar 2010 - 19:08 Der er 5 kommentarer

lyd problem

Hej E.

Jeg har lige købt nyt anlæg og skulle for første gang prøve det af med noget godt musik fra computeren af. Men da jeg kom til at sætte både en output og en input fra samme højtaler ind i forstærkeren, sagde den en utrolig høj skrattelyd, hvorefter der popper en besked på på computere der siger "Et jackstik er afbrudt" og siden da har jeg ikke haft lyd. Det skal lige siges at jeg ikke har pillet nogle stik ud af conputeren, det hele sad som det skulle være. Jeg har prøvet alle tænkelige løsninger, både at afinstallere, downgrade eller upgrade lyd driveren (HD audio) men uden held. Lige nu ser det ud som om, at hvis jeg vil have lyd igen, må jeg ud og investere i et lydkort.
Men måske er jeg heldig, at i kan hjælpe ? :)
På forhånd tak.
Avatar billede milter Ekspert
07. februar 2010 - 20:28 #1
Kan du prøve at forklare nøjagtigt, hvordan din opstilling er, altså hvor mange enheder du har, og hvordan du prøvede at forbinde dem?

Har du en separat forstærker, er den indbygget i højttalerne eller hvad?

Umiddelbart lyder det, som om det kan være din forstærker, som er brændt af.
Avatar billede buller4340 Nybegynder
07. februar 2010 - 22:19 #2
Jeg har 2 enheder, 2x350W højtalere, som er forbundet med speakon stik til forstærkeren.
Ja forstærkeren er seperat, en 2x375W.
Ja det skulle man tro, men hele anlægget blev brugt igår fra en bærbar, og det fungere helt perfekt.
Så har jeg en skærm med indbygget højtalere, og selv med dem er der ingen lyd, så det må jo være computeren den er gal med?
Der er installeret den seneste Realtek HD audio driver, så den skulle være up to date, og lyd indstillingerne er sat til det rigtige.
Avatar billede milter Ekspert
07. februar 2010 - 22:41 #3
OK, hvis du overhovedet ikke kan få lyd ud af din computer, og resten af dit anlæg virker, når det er koblet til andet udstyr, så skal fejlen findes på computeren, og det er sikkert også dit lydkort, som er røget.
Avatar billede buller4340 Nybegynder
07. februar 2010 - 22:45 #4
Kan det være det, når det er integreret i bundkortet? Men i så fald, så skal jeg ud og investere i et nyt lydkort ikke ? :)
Avatar billede milter Ekspert
08. februar 2010 - 15:59 #5
Det kommer måske an på, hvilket bundkort det er, men jeg tror ikke der er meget håb. På nogle bundkort er der tilslutninger til ekstra ind-og udgange for lyd, så man kan koble til på fronten af PC-kabinettet, men jeg tror, hele lydchippen er røget.

Hvilket bundkort eller computer har du? Har du fået andre problemer efter "uheldet"?