Avatar billede ronrondk Nybegynder
06. februar 2010 - 23:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVD drev mangler i Windows 7. Alt er prøvet.

Jeg har efter at have skiftet til Windows 7 fået det ret kendte problem med et manglende CD/DVD drev i Windows. Har gennem længere tid Google'et alt igennem som handler om det pågældende emne men uden held overhovedet.

I alverdens forummer nævnes de samme løsninger med at fjerne UpperFilters og LowerFilters i RegEdit (disse fandtes ikke i min computer), "disable driver-signering" under opstart og ændring af diverse andre ting i systemet. INTET har virket overhovedet..

Jeg ville så prøve at opdatere mit dvd drevs firmware i håb om at det ville virke men det kan ikke lade sig gøre da Windows slet ikke kan se mit drev så den kan ikke finde det drev der skal opdateres. Det er heller ikke listet nogen steder i enhedshåndteringen. Eneste sted det kan ses er i BIOS. Jeg ville også prøve at installere en driver til drevet men har ikke kunne finde en på nettet mærkeligt nok.

Jeg har læst og læst og læst og det virker lidt som om at der ikke er fundet nogen generel løsning på problemet. For nogen virker det ene og for andre virker det andet.. Det virker heller ikk som om at Microsoft har taget hånd om problemet i større grad.

Hvis der er nogen herinde der ved et eller andet vil jeg meget gerne høre fra jer da jeg er ved at blive godt sindssyg over problemet og at jeg har nogle ting der skal installeres fra CD.

P.S. min computer er en Zepto Znote 6625WD og DVD drevet hedder Samsung TSSTcorp SN-T082L.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2010 - 08:34 #1
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2010 - 09:16 #2
glem denne her det er bare driver detective igen

http://www.howtodrivers.com/model514920.html

m.v.h
Avatar billede ronrondk Nybegynder
07. februar 2010 - 11:05 #3
Tak for rådet "treatmenice" men det virkede desværre heller ikke.. Den fandt en ny driver til lydkortet, standard ps2 tastatur og så noget trusted platform module hvilket jeg ikke helt ved hvad er..

Jeg opdaterede iøvrigt chipset driveren igår uden held.
Avatar billede xavlep Nybegynder
15. marts 2010 - 21:39 #4
@ronrondk: Jeg har den samme computer, har opgraderet ligesom dig til W7 (64bits), har konstateret den samme fejl, har ledt over averdens fora, for at nå til samme resultat: intet virker.
Har du fundet en løsning siden?
Jeg overvejer at tage drevet ud (fysisk), og købe en ny.

Kan du i øvrigt henvise til hvor du fandt driveren til chipset?
Avatar billede xavlep Nybegynder
15. marts 2010 - 21:57 #5
UPDATE: løsningen ligger her:
http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=13&tid=533378
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2010 - 07:46 #6
brug kommentar herinde
svar er til lukning af spørgsmål
Avatar billede ronrondk Nybegynder
21. marts 2010 - 22:23 #7
xavlep: hvor er det sjovt at du lige smed linket til løsningen. jeg sad forleden og rev mig i håret over problemet og det lykkedes mig faktisk at finde frem til løsningen selv ved at skifte "IDE secondary" over til NONE og derved få CD drevet frem i windows igen.. Det var satme en lettelse at få fixet det..

men i lyset af at du linkede til en løsning der virkede så vil jeg gerne forære dig de points jeg har sat på denne tråd (hvis jeg kan finde ud af det hehe).

takker for de andre forslag på tråden iøvrigt.