Avatar billede ra__mus Nybegynder
04. februar 2010 - 22:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hvordan brevflette - excel til word

Jeg søger simpelthen en opskrift på hvordan man brevfletter, dvs jeg har et excelark med tallene fra 1001-2001 og disse 1000 tal skal ind i et variabelt felt i et word dokument, hvorefter de 1000 "løbesedler" skal printes ud.
Nogen der har en udførlig beskrivelse af denne opgave ?
Avatar billede jne Nybegynder
04. februar 2010 - 22:49 #1
Hej Ra_mus

Denne guide forudsætter du har installeret Office 2007, jeg er ikke klar over hvorledes det ser ud i andre udgaver af Office pakken...

Vælg fanebladet "Forsendelse"
Klik "Vælg modtagere" i menu feltet "Start brevfletning"
Klik på "Brug eksisterende liste…"
Find din excel fil (vælg evt. hvilket ark dine oplysninger er gemt i)
Derefter trykker du "Indsæt fletfelt" under menu feltet "Skriv og indsæt felter"
Vælg hvilken kolonne du ønsker at indsætte (den kolonne hvor du har alle dine tal)
Hvis du vil se resultatet af dit arbejde kan du trykke "Vis resultater" og bladre igennem siderne ved at benytte værktøjet ved siden af "vis resultater".
Når du er færdig og ønsker at udskrive, klikker du blot på "Afslut og flet" og vælger "Udskriv dokumenter…"

Voila nu har du 1000 løbesedler på få minutter!

Venligst
JNE
Avatar billede ra__mus Nybegynder
07. februar 2010 - 20:02 #2
jeg skal lige have afprøvet det en af de nærmeste dage, så jeg vender tilbage ! Mange tak for hjælpen!