Avatar billede morticuz Nybegynder
04. februar 2010 - 13:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Joomla: Menu items er forsvundet

Hej folkens,

Min kunde har fået rodet så meget med sin Joomla løsning at menuen er forsvundet. Går man ind i Menu Manager på admin, så kan man se at i ens "Mainmenu" er der 20 items published, men går man ind og vil redigere i menuen, så lister den ikke nogle menu items.. og på samme måde er menuen på siden forsvundet.

Jeg har været inde i phpmyadmin, og derinde kan jeg godt finde de her items.. så de er ikke slettet... og hvis jeg opretter et nyt item, så kommer den heller ikke på listen.

Nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre? :-)

/Peter
Avatar billede maniactor Nybegynder
04. februar 2010 - 15:08 #1
Kan det muligvis være fordi du er kommet til at deaktivere menuen under "Udvidelser" > "Moduler"?
Avatar billede morticuz Nybegynder
04. februar 2010 - 15:19 #2
Altså under selve instillinger til menuen ud fra Enabled står den på Yes.. det er vel det du mener?! :)

Skal lige siges at jeg bare lige havde til opgave at få fjernet en masse hackerindgreb i den her løsning, og så fortælle hvordan Joomla virkede sådan meget på begynder niveau.. men kender slet ikke systemet ellers.
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. februar 2010 - 05:09 #3
Hvis menuen ellers er der som du beskriver, så tyder det på at at der er noget galt i moduler, som maniactor siger. Har I skifter template eller lignende? Ud over at man sætte menuen til enabled, så kan man også vælge hvor menuen skal placeres. Prøv at kigge på det.
Avatar billede morticuz Nybegynder
05. februar 2010 - 09:57 #4
Synes at jeg har prøvet at rode med menuen... altså den har virket, og vi har hverken skiftet template, og der skulle egentlig helst ikke være blevet rodet med menuens instillinger.
Avatar billede morticuz Nybegynder
13. oktober 2010 - 13:29 #5
Vi måtte simpelthen finde en backup og ligge ind.. vi fandt aldrig en løsning.. lukker