Avatar billede mikker21 Juniormester
03. februar 2010 - 21:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave en automatisk back-up fra NAS til FTP?

Hej kloge mennesker,

Jeg overvejer at købe mig en NAS, men har ikke meget kendskab til sådan nogle.

Som verden er i dag, har jeg lavet en automatisk backup af mine billeder til en FTP-server. Dette sker hver gang jeg tænder computeren.

Her er hvad jeg ønsker:
Min NAS skal fungere som et drev på de bærbare computere jeg har i huset.

Min NAS skal automatisk tage backup af nogle bestemte mapper til min FTP-server.

Jeg skal kunne tilgå lyd og videofiler fra min PS3

Jeg skal kunne tilgå serveren fra andre steder end derhjemme.

Er alt dette muligt, og hvilken NAS skal jeg vælge?

På forhånd tak!

Mvh Michael
Avatar billede Kim Thranborg Nybegynder
05. februar 2010 - 16:15 #1
Jeg kender ikke umiddelbart til nogen NAS der har funktionen indbygget og på egen hånd kan tage backup af noget fra pc'ere.
Det skal køre den anden vej, så det er hver enkelt pc der sørger for at lave backup og placere den på NAS'en
Det vil fungere med alle NAS uanset mærke og model, bare der er plads nok.
Avatar billede Kim Thranborg Nybegynder
06. februar 2010 - 17:28 #3
Enig med justrace i at HP's Mediasmart kan opfylde ønsket.
MEN
Mediasmart er IKKE en NAS, men derimod en windows maskine i speciel indpakning og prekonfigureret til formålet som server på et hjemmenetværk.
Jeg skal ikke tale hverken for eller imod den da jeg ikke har afprøvet den, men vil blot påpege forskellen.
(En ægte NAS kan du f.eks. uden videre tage med dig og koble på et andet netværk - om det samme kan gøres problemfrit med Mediasmart ved jeg ikke men tvivler meget på det)
Avatar billede mikker21 Juniormester
07. februar 2010 - 11:54 #4
OK - Ja jeg havde jo håbet at det var en NAS jeg kunne nøjes med. Men HP'en ser ud til at kunne klare opgaven for mig.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede justrace Novice
07. februar 2010 - 12:01 #5
Selv tak.

Men med 2 stk. QNAP NAS kan det klares.
De har en indbygget funktion til backup mellem 2 enheder.