Avatar billede risager Nybegynder
03. februar 2010 - 17:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på - Generic Host Process for Win 32

Hej,

I går aftes ville min pc pludselig ikke finde det trådløse netværk. Jeg prøvede diverse løsninger men uden held.

Da jeg genstartede fik jeg en blå skærm med en masse tekst som jeg ikke nåede at læse. Derefter startede pc om igen og så skrev den at der var sket en fejl, og at jeg kunne sende fejlmeddelelsen. Den første fejlmeddelelse hed "Generic Host Process for Win32" og da den havde sendt den kom der en som hed "WgaTray.exe".

En genstart mere, og så skrev den så da jeg nåede til log in (der hvor jeg kan se de forskellige brugere som er oprettet):

"En af filerne som indeholder systemets data i registreringsdatabasen måtte genoprettes ved brug af en log eller kopi. Genoprettelse på fuldført."

Der trykkede jeg så OK, og nu står den bare og indlæser personlige indstillinger....og det virker ikke til at der er gang i harddisken. Den har i hvert fald stået sådan længe.

Har prøvet at lukke og starte igen, men får samme forløb.

Nogle bud på en løsning?

Pft.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2010 - 17:57 #1
Kan du starte i fejlsikret tilstand? tryk F8 ved opstart.
Avatar billede risager Nybegynder
03. februar 2010 - 18:27 #2
Nej, desværre. Jeg kan kunne komme ind i nogle BIOS indstillinger vha. en Access IBM knap, som jeg kan trykke på under opstart.
Avatar billede risager Nybegynder
03. februar 2010 - 19:04 #3
Har nu fået taget et billede af den blå skærm med fejlmeddelelsen. Den hedder MEMORY_MANAGEMENT. Tekniske oplysninger er ***STOP: 0x0000001A (00041284, 0x053c8001, 0x00003E06, 0xc0503000).

Nogen bud på hvad det betyder?
Avatar billede risager Nybegynder
03. februar 2010 - 19:18 #4
Nu fik jeg den sgu startet i fejlsikret tilstand....hvad kan jeg så gøre`? Udover at få taget back-up af mine filer. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2010 - 22:52 #5
Prøve at kontrollere harddisk med chkdsk:http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Kontrollere systemfiler med sfc /scannow:http://www.kandu.dk/Tip13074.aspx
Eller foretage systemgendannelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2010 - 22:55 #6
Avatar billede risager Nybegynder
04. februar 2010 - 07:52 #7
Kører XP ja. HAr forsøgt Systemgendannelse, men det løser ikke problemet.

Prøver lige ovennævnte links når jeg kommer hjem senere...
Avatar billede risager Nybegynder
05. februar 2010 - 15:25 #8
Ingen af delene virkede....desværre!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2010 - 13:43 #9
Mener Northbridge holder styr på hvordan ram bliver brugt på computer. Kan være et varmeproblem. Formoder det er en stationær computer vi taler om. Inde på bundkortet er der køling på cpu grafik og Northbridge. Hvis køling på Northbridge ikke fungerer (tilstoppet køler, eller blæser der ikke kører) bliver den varm. Prøv at kontrollere din computers indre for at se om den er meget bekidt.
Ps undskyld jeg kun skriver nu. Har manglet net en hel uge!!
Avatar billede risager Nybegynder
17. januar 2011 - 12:51 #10
Spørgsmål ikke aktuelt længere....skidtet gik helt ned og der er anskaffet en ny.