Avatar billede knowman Juniormester
02. februar 2010 - 13:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forkerte farve ved udskrivning med høj kvalitet

Jeg har en Canon inkjet printer. Når jeg udskriver i "normal" kvalitet, bliver farverne OK, men jo ikke i så høj kvalitet. Hvis jeg ændrer til høj udskriftkvalitet (i printer-indstillinger), bliver farverne helt forkerte, der mangler ligesom rød i dem. Er det noget, man kan gøre noget ved? Jeg har bare farveindstillinger sat til automatisk - vil helst ikke i gang med at pille ved dem manuelt.
Avatar billede Mads Praktikant
13. februar 2010 - 19:05 #1
Har du konverteret dine billeder til CMYK istedet for RGB? De fleste hjemmeprintere, printer ud i RGB farver.
Avatar billede knowman Juniormester
13. februar 2010 - 20:26 #2
Hm, billedet var genereret vha http://www.epassportphoto.com/. Jeg har faktisk ikke checket, om det samme gør sig gældende, når man udskriver et foto direkte. Det vil jeg lige prøve.
Avatar billede knowman Juniormester
13. februar 2010 - 20:32 #3
Nej, resultatet bliver det samme, når jeg udskriver et billede direkte fra filen, der er taget af kameraet, på printeren i høj kvalitet.
Avatar billede Mads Praktikant
13. februar 2010 - 23:03 #4
hvilket printer program bruger du?
Avatar billede knowman Juniormester
14. februar 2010 - 07:55 #5
Det er bare "Guiden Billedudskrivning", som kommer frem, når man vil udskrive et billede fra Windows Billed- og faxfremviser.
Avatar billede Mads Praktikant
14. februar 2010 - 09:30 #6
Jeg har selv en Canon printer og der fulgte der nogle programmer med på en cd bl.a. et printer program.
Har du ikke installeret et printer program på din pc fra Canon?
Avatar billede knowman Juniormester
14. februar 2010 - 15:37 #7
Næ - det har jeg nu ikke - men jeg har jo en printerdriver installeret - det er jo den, der tager sig af opsætning og den direkte kommunikation med printeren. Man skulle vel nok kunne udskrive igennem et hvilket som helst program, bare driveren er den rigtige. Ikke?
Avatar billede Mads Praktikant
14. februar 2010 - 19:29 #8
Jo det rigtigt. Har du prøvet at tage billedet ind i Word eller et andet tekstbehandlingsprogram og printe ud derfra?? Og er der kun problemer med de billeder fra epassportphoto.com ??
Avatar billede knowman Juniormester
29. juli 2010 - 09:20 #9
Hej Madzen89 - fik ikke rigtig løst problemet, men vil du ikke sende mig et svar, så du kan få nogle point for din indsats?