Avatar billede Greenseeker Praktikant
02. februar 2010 - 09:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor får jeg fejl #Værdi her?

Hej!

Efter overførsel af en række data fra ét ark til et andet (i samme fil), har jeg denne formel til at beregne et antal hverdage mellem to datoer:

=HVIS(K10>0;ANTAL.ARBEJDSDAGE(HVIS(J10>I10;J10;I10);K10;Datalister!F$8:F$16);"")

Hvorfor får jeg fejl (#Værdi)? Jeg har aktiveret tilføjelsesprogrammet Analysis toolpack...

Nogen der har et tip?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 10:14 #1
Har du set efter (i Indsæt funktion dialogboksen) at ANTAL.ARBEJDSDAGE faktisk findes? Ved mig findes denne funktion ikke. Derimod findes NETWORKDAYS. Jeg går ud fra det skyldes, at jeg har flere Excel versioner installeret både dansk og engelsk udgave. Når jeg i din formel erstatter ANTAL.ARBEJDSDAGE med NETWORKDAYS virker det fint. Jeg ved ikke om det samme kan være tilfældet hos dig, men det er det bud, jeg har.

Hans
Avatar billede Greenseeker Praktikant
02. februar 2010 - 10:22 #2
Ja, funktionen findes (det gør NETWORKDAYS derimod ikke), og den virker også fint i et andet sheet i arket, så det kan ikke være det...

Ellers tak for buddet! :o)
Avatar billede Greenseeker Praktikant
02. februar 2010 - 16:06 #3
Ahh, har selv fundet fejlen. Der blev refereret til en række tomme celler. Derfor forkert datatype... :o/

Ellers tak for hjælpen! :o)
Avatar billede DingDong10 Nybegynder
23. september 2012 - 22:25 #4
Hvordan løste du problemet..? Jeg sidder nemlig med samme problem, hvor jeg har en række tommer felter og når disse adderes eller subtraheres melderr excel fejlen #værdier!.

Eks.

A1 = blank (kan ikke angives som nul, da der ikke er svaret i dette felt)
B1 = 5
C1 = 10
D1 = 8
E1 = 2

Formel: A1+B1+C1)/(D1+E1)