Avatar billede mc.lucifer Praktikant
31. januar 2010 - 09:42 Der er 4 kommentarer

Update af huwaie u8230. android 2.0

Jeg er blevet den lykkelige ejer af ovenstående telefon, sidder og overvejer, hvordan der kommer android 2.0 på den, hvem skal distribuere Rom´en

Huwaie
Telia (som telefonen er købt hos)
3. part

Nogen der ved det ?
Avatar billede chalde Seniormester
31. januar 2010 - 13:54 #1
Som udgangspunkt er det producenten af telefonen.
Der kan god være undtagelser, hvor udbyderen (telia i dette tilfælde) har ønske om at gøre det mht. branding, men det er yderst sjældent i Danmark (mere Vodafone og AT&T der gør sig i den slags).

Alternativt kan du selv give dig i kast med det. Der findes ualmindeligt mange som frigiver diverse distributioner af Android.
Et godt sted at starte er: http://www.xda-developers.com/
Personligt har jeg smækket en anden rom på min HTC Magic.

Men men men. Det kan godt være tricky at gå i krig med selv, hvis man ikke har rodet med den slags før. Resultatet kan være at du bricker (dræber) telefonen.
Så start med at læse godt på det inden du går i krig med det.

Mht. Android 2.0 er den stadig lidt besværlig på andet end Nexus One. Flere modeller får kun begrænset funktionalitet (f.eks. virker bluetooth eller kamera ikke på alle modeller man smider 2.0/2.1 på).
Men følg med på XDA og kig på daglige builds af 2.0/2.1.
Avatar billede The_bomber Nybegynder
22. november 2010 - 15:04 #2
Hej jeg har en u8230 og har lige update til 2.1 uden problemer på http://selfcare.redbullmobile.ch/rbm-selfcare/swupdate?tempid=SALQY6II5KVG6ILN hvis du ikke selv havde fundet en anden læsning..
Avatar billede berdal Nybegynder
29. april 2011 - 12:57 #3
...er der nogen der har fundet en løsning til opgradering fra 2.1 til 2.2 (eller måske endda 2.3)?
Avatar billede Satja Nybegynder
08. januar 2012 - 13:42 #4
Hej Jeg har netop benyttet redbull updaten med succes.. men nu er min tlf på tysk, og jeg kan kun ændre sproget til enten tysk, engelsk, italiensk eller fransk!!!
Hvordan får jeg dansk tlf igen?? hjælp mig!!!