Avatar billede louisek Mester
28. januar 2010 - 22:23 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Jævn gradient - CS4

Jeg er ved at lave en belysningsplan og har lavet nogle cirkler med radial gradient startende fra 80% hvid i midten gående til 0% i kanten (helt transparent) som skal illustrere gadebelysning det oppefra.

Problemet er at jeg ikke synes farven bliver gradueret jævnt. Jeg har førsøgt at rykke lidt frem og tilbage på de forskellige colorsliders og justeret på min opacity, men det hjælper ikke rigtigt. Det er som om gradienten stopper ret brat i kanterne selvom jeg rykker på sliderne.

Er der nogen der har erfaring med dette?
Avatar billede harvid Nybegynder
29. januar 2010 - 02:58 #1
du skal have et pungt mere ind så den ikke køre 80 til 0
men køre ca. 80-5-0 5 skal ikke ligge i midten.
alternativ lav et nyt lag hvor du laver dine spots i og blure det lag let.
eller en kombination
Avatar billede louisek Mester
29. januar 2010 - 09:10 #2
Hej Harvid,

Ja den mulighed er den del af løsningen. Jeg fandt nemlig også ud af at farven ude i 0-siden var grå og ikke hvid - så er det jo klart det bliver lidt mystisk ;o)

Tak for hjælpen! smider du et svar?

Louise
Avatar billede louisek Mester
22. oktober 2010 - 12:00 #3
lukker
Avatar billede louisek Mester
22. oktober 2010 - 12:00 #4
lukker