Avatar billede spolten Nybegynder
27. januar 2010 - 21:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

.jpg i stedet for .JPG default

Hej

Windows 7 gemmer billeder som .JPG i stedet for .jpg når jeg overfører fra mit canon kamera, kan  omdøbe filerne  enkeltvis men ikke  mange filer på engang, nogen der ved om det kan ændres i windows ?? eller evt en fidus til og omgå problemet ?

Tak spolten
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. januar 2010 - 22:45 #1
Hej vil du forklare mig forskellen?
Avatar billede spolten Nybegynder
27. januar 2010 - 23:01 #2
Hej

Jeg kan da prøve og forklare :-)
det giver lidt problemer bladt andet med hjemme sider
se her.

http://www.vistax64.com/vista-file-management/144005-let-us-se-default-jpg-instead-jpg.html

Lig i mit til fælde er det fordi når jeg ligger lænngde og bredegrader (GEOTAG) i EXIF data på mine jpg filer kan den ikke vise dem på kortet når JPG er med stort, ( Har en synology server det er der det er aktuelt, hvis man ligger dem ud med picasa hos google er det lige meget)

har haft oprette en tråd hos synology i deres forum den kan du evt. se den forklare det måske lidt mere. Og der er konklusionen at det skal værer med lille og det virker da også.

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=153&t=20948
jacob
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. januar 2010 - 23:11 #3
Ok det må så være et win7 problem, for når jeg gemmer et fotto under .jpg i billede på win7 og bag efter kigger under egenskaber eller eller under start søg i alle mapper står de som .JPG det samme sker med .gif så står der  .GIF.
Avatar billede spolten Nybegynder
27. januar 2010 - 23:18 #4
Ja det kom vist med VISTA så vidt jeg kan se, har søgt nettet tynd, og kan ikke finde nogen nem løsning, ja faktsik slet ingen løsninger :-/
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. januar 2010 - 23:29 #5
Jeg har lige overført gamle billeder jpg fra XP det samme sker også mine mpeg bliver til MPEG
Avatar billede thov Forsker
28. januar 2010 - 17:37 #6
På denne side kan du hente et .REG script som fixer problemet:
http://forums.mydigitallife.info/threads/3136-Problems-with-changing-file-extension-casing
(Man skal registrere sig for at kunne downloade).
Avatar billede spolten Nybegynder
28. januar 2010 - 20:36 #7
Hej Thov

Det ligner en løsning, har dog fået svar fra Synology de retter det i deres final release så tror jeg går planken ud uden :-) ellers springer jeg på dit forsalg.

Anyway smid et svar så du kan få point :-)

Tak for hjælpen til jer begge

spolten
Avatar billede thov Forsker
28. januar 2010 - 22:22 #8
Tag bare point selv - Vi ved jo heller ikke om den reg.base ændring virker :-)

Og så er det formynderi fra M$'s side også utroligt - sådan uden videre, at ændre filnavne til store bogstaver, når der findes bjerge af gratisprogrammer til formålet, hvis små bogstaver bliver et problem.
Avatar billede spolten Nybegynder
28. januar 2010 - 22:37 #9
Point: Jamen dem napper jeg de kan vidst godt klemmes ind på kontoen:-)

Og med hensyn til M$ giver det ingen mening ..og har ikke kunnet finde grunden til det i min søgen efter en løsning.. Nå det er nok i en stører sags tjeneste er da glad for min løsning lige om hjørnet :-)

Hyg
spolten