Avatar billede hulstroem Nybegynder
27. januar 2010 - 19:06 Der er 7 kommentarer

Trådløs hastighed

Hej Alle
Jeg har et problem, mit hardware er dell inspiron1720 med et win7 og et "intel pro wireless 3945abg" trådløst netwærks kort en  zyxel 2602HW-D1A router. min forbindelse er en telenor 20/2 når jeg kabler min forbindelse kommer den på ca 15mbit i en hastigheds test men når jeg kører trådløst kommer den maks 12 når det er godt har fået til sendt en ny router så det kan ikke være derfor det har ikke ændret noget, min pc står i sammme rum som router med ca 7m afstand så der er fuld signal...
så hvorfor i alverden kan den ikke levere mere hastighed trådløst da begge dele er 54 Mbit, har forøvrigt opdateret firmware i router og driver på netkort
hjælp hjælp hjælp ;-)
27. januar 2010 - 19:54 #1
Velkommen til E. ...

Der er altid extra check bit med i en trådløs datastrøm; specielt hvis du har en form for kryptering på (det 'fylder' jo også en vis % ...)
Avatar billede hulstroem Nybegynder
27. januar 2010 - 20:14 #2
prøver lige at køre usikkert og ser om det hjælper..
Avatar billede hulstroem Nybegynder
27. januar 2010 - 20:17 #3
det gjorde ingen forskel at køre usikkert :-(
27. januar 2010 - 20:38 #4
Den først del jeg skrive i #1 ...
Der er altid extra check bit med i en trådløs datastrøm
Avatar billede harvid Nybegynder
29. januar 2010 - 01:52 #5
Prøv at skifte frekvens / kanal det kan hjælpe en hel del,hvis der er mange der ligger på samme del af båndet går farten ned
Avatar billede harvid Nybegynder
29. januar 2010 - 01:56 #6
lige let mere info

http://da.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi

Wi-Fi, 2,4 GHz: IEEE 802.11b,g kanaler
Selvom nogen skriver, at man kan anvende 4-5 næsten uoverlappende kanaler på 2,4 GHz båndet [3] passer det ikke helt. Faktisk er der kun 3 uoverlappende kanaler, når kanal 1-11 er til rådighed. De uoverlappende kanaler er derfor 1,6,11. Med 4(5) kanaler får man nedsat samlet båndbredde i forhold til de tre kanaler 1,6,11.
Avatar billede hulstroem Nybegynder
29. januar 2010 - 15:47 #7
Jeg kører allerede på kanal 6 og de andre net værk i nærheden kører 1 og 11 så jeg må vel bare acceptere det desværre