Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 13:00 Der er 4 kommentarer

Crew Intranet

HEj Jeg sejler til dagligt på et passagerskib, hvor vores skibsklub har indkøbt adskelige NMT modtagere, således at besætningen kan være online hele tiden når vi sejler.

det hele bliver fordelt på båden via trådløse routere

Nu har vi så fået den tanke at vi vil lave et Intranet til os hvor vi kan dele informationer store som små.

vi vil gerne hvis det var sådan at når man ville på blev man sendt til intranet start siden og man her skulle indtaste et password.

vi er klar over at der skal bruges noget hardware og noget software men hvad der skal bruges kan vi ikke lige gennemskue

nogle der kender hjemmesider og ligende vil det blive modtaget med stor tak
Avatar billede Gaerwyn Nybegynder
24. januar 2010 - 13:04 #1
Hvis i vil have kodet det, så kan det hele klares nemt og enkelt ved hjælp af en php/.net programmør - alt efter hvor mange i er, kan det  nok godt klares ved hjælp af en enkelt server der kører både sql og www.

Hvis i vælger en ekstern løsning, kan I muligvis godt finde det i søger ved at søge rundt. På min skole bruger vi noget der hedder Fronter (ikke at jeg selv bruger det), men lærerne er vældig begejstrede for det. Det kræver kun en internet opkobling og kan tilgåes hvor som helst :>
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 13:11 #2
vi er ca 160 ude afgangen og så mange vil aldrig være på

serveren skal stå ombord på skibet

og det skal helst være således at man skal via intranetet for at komme på www
Avatar billede Gaerwyn Nybegynder
24. januar 2010 - 13:20 #3
så findes der et program der hedder squid der kan klare dette - igen kan dette klares ved hjælp af en enkelt server
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 13:23 #4
okay det lyder cool

ved du hvor man kan finde info angående opsætning osv ?