Avatar billede pazau Nybegynder
22. januar 2010 - 20:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows rebooter uendeligt

Hej alle.

Efter at have installeret SP3 og 61 efterfølgende opdateringer på klubbens PC med Windows XP Home Edition, er den begyndet at reboote uendeligt.

Ved normal start, står den i ca. 3 minutter med den blå bjælke, hvorefter den genstarter og man ser BIOS-logoet, samt en prompt om at Windows ikkw startede korrekt.
Man har så flere valgmuligheder. Vælger sidste kendte konfiguration, sker der bare det samme som beskrevet overfor.

Fejlsikret tilstand virker dog.
Det er helt klart en af opdateringerne, der har foråsaget problemet, spørgsmålet er bare, hvilken, og hvordan jeg løser det.

Det er ikke SP3, for PC'en virkede fint efter installationen af SP3. Men efter de 61 opdateringer er problemet så opstået.

Computeren er en stationær Acer Aspire T620, med en Intel Pentium 4 processor på 3.20 Ghz, og 512 MB RAM.

Nogle bud på hvordan jeg får den op at køre, uden at gendanne? Google har ikke kunne hjælpe indtil videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2010 - 21:06 #1
Tror ikke du får den op at køre uden systemgendannelse. Start op i fejlsikret tilstang og gå ind i systemgendannelsen. Find det punkt, hvor sp3 bliver installeret, og gå tilbage dertil. Herefter må du tage de 60 opdateringer nogle få ad gangen til du finder den der laver balladen.
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2010 - 21:10 #2
Hvis du kan starte op i fejlsikret tilstand (F8 under opstart)
Og når du er kommet derind
Klik på start, klik på kør og skriv
sfc /scannow  - OK  (husk mellemrum mellem C og /)

Hvis du har din XP cd:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede 50573433 Nybegynder
22. januar 2010 - 22:19 #3
Hej Haverslev
1. Hvis man udfører din beskrivelsenr. #2, fjerner man så lyddriverne ???
2. Er der en måde, hvor man kan slette alt, som er installaret, efter man har installeret lyddriverne ???
3. Hvis Nej - findes der så et styk software, hvor man kan redde XP'en og lyddriverne ???

Som du sikkert kan se af ovenstående, mangler jeg softwaren til lyddriverne !!!

Peter
Avatar billede slammer11 Novice
23. januar 2010 - 08:43 #4
Hej.

Jeg vender lige tilbage i aften.

Har løsningen på dette problem derhjemme.

Dog behøver du ikke at køre systemgendannelse !.
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2010 - 09:13 #5
slammer11> ?? - hvorfor tror du, at de indkomne forslag ikke kan løse problemet, men kun dit som du ikke kan huske!

50573433 > egentlig bør man ikke skrive i andres spørgsmål, men oprette sit eget. Jeg forstår vist heller ikke helt dit spg. men:
1. Nej
2. lyddriver kan slettes i Enhedshåndtering > Egenskaber > Driver
  Systemgendannelse kan dog også bruges, ved at gå tilbage til
  en dato - hvor de forskellige drivere IKKE var/er
  installeret.

Selvom man evt. har fået hente/installeret en forkert driver, så sker der ikke andet, end den kan ikke installeres på pågældende
hardware.
Du kan så blot finde den rigtige driver og installere den.
Den forkerte driver (mappe)slettes blot fra/i den sti/placering du har lagt den.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
23. januar 2010 - 09:40 #6
Til Haverslev
"egentlig bør man ikke skrive i andres spørgsmål" - du har fuldstændig ret - beklager - 'jeg skal nok være en go drend en anden gang'
Avatar billede pazau Nybegynder
23. januar 2010 - 19:28 #7
220661: Jeg har fået den op at køre igen. Jeg var nødt til at gendanne et par dage tilbage, da de andre efter den ikke virkede.

Det viser sig at man åbenbart skal installere de 61 opdateringer FØR installationen af SP3. Jeg har på andre PC'er sagtens kunne installere SP3 og så slippe for at installere størstedelen af de andre opdateringer, idet de er inkluderet i SP'eren.

Mystisk. Men tak for hjælpen. Du bedes lægge svar. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2010 - 20:20 #8
Svar kommer her
Avatar billede slammer11 Novice
24. januar 2010 - 08:48 #9
Hej.

Undskyld at jeg ikke vendte tilbage i går.

Kunne i øvrigt heller ikke finde mailen med løsningen alligevel.

Sorry.