Avatar billede JeppeKM Nybegynder
22. januar 2010 - 14:34 Der er 2 kommentarer

oprette simpel database fra .xls / .ods fil?

Hej,
Jeg ønsker at lave en simpel database - helst ud fra et .ods / .xls fil (jeg bruger Open Office)
Er det muligt?

Det jeg forestiller mig er, at jeg kan redigere og holde et spreadsheet opdateret, og blot uplaode et nyt via min ftp til min site, hvorefter det er muligt at søge i det ud fra et par kriterier (fx geografi, type, størrelse, etc) fra en underside, fx /soeg.html

Hvordan gøres det nemmest muligt? Er det fx muligt ved en simpel html-script der peger ind i xls-arket, også kører det automatisk derfra - eller hur?
Jeg leder efter en meget simpel løsning, da jeg ikke har baggrund for at sætte databaser op mySQL og hvad de nu hedder alle sammen.

Jeg ser frem til svar,

mvh
Avatar billede bauerdata Nybegynder
29. januar 2010 - 15:27 #1
Her hvordan du opsætter en database så den bliver synlig fra open office
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Connect_MySQL_and_Base#Installation_2
Avatar billede JeppeKM Nybegynder
30. januar 2010 - 16:09 #2
hej bauerdata, tak for svar
det lyder umiddelbart lidt besværligt - men hvis jeg nu bryder det ned og tager det trin-for-trin håber jeg, at det er noget jeg kan få til at fungere...
Det skræmmer mig lidt med db-installering, men der skal jo være en første gang for alt :)
mvh og god weekend