Avatar billede heyckendorff Praktikant
20. januar 2010 - 13:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke boote fra CD

Hej Alle

Jeg skal geninstallere XP og vil i den forbindelse formatere mit C: drev.
Problemet opstår når jeg trykker f11 og kommer ind i den menu hvor jeg med piletasterne skal vælge hvor computeren skal boote fra. Når jeg vælger mit CD-R drev så kommer der en tekst op hvor der står jeg skal trykke på en vilkårlig tast for at boote fra CD-R drevet. Problemet er bare at på det tidspunkt viker keyboardet ikke. Det er underligt for i den blå dialogbox lige før dette, hvor jeg kan vælge de forskellige boot devices med piletasterne der viker keyboardet godt nok.

Hvad gør jeg ved det?

Mvh.

Werner
Avatar billede peet-49 Novice
20. januar 2010 - 13:25 #1
Bootmenuen er F12 under opstart.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2010 - 13:27 #2
hvis du har et usb-stik i tastatur, så prøv med et tastatur med ps2-stik (der findes også usb->ps2 omformer, hvis du har en sådanne liggende - se fx http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=24159 )
Avatar billede JawadEbadi Nybegynder
20. januar 2010 - 14:25 #3
Bootmenuen er F12 eller DEL ved nogen af andre computer under opstart så finder det sted hvor der står boot first device også skal du lave den om til CD-ROM og så skal du save og exit så genstarter den.!
Avatar billede JawadEbadi Nybegynder
20. januar 2010 - 14:27 #4
Du skal også DELETE alt hvad du har på din hard disk fordi keyborded ikke virke er pga. den går i stå den kan ikke læse de signaler der kommer fra keybord og mouse..!
Avatar billede peternoltus Novice
20. januar 2010 - 14:40 #5
Gå ind i BIOS og slå USB legacy support til,så kan du bruge et USB tastatur under opstart
Avatar billede heyckendorff Praktikant
20. januar 2010 - 14:54 #6
Takker for svarene alle. Claes57 dit råd virked, så hvis du lægger et svar skal du få point.
Avatar billede heyckendorff Praktikant
17. september 2010 - 20:25 #7
Da Claes løsning var det der virkede, men han ikke har lagt noget svar lukker jeg spørgsmålet.

Takker for hjælpen.