Avatar billede ra__mus Nybegynder
20. januar 2010 - 11:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

brænding af billeder til CD

Hej
Jeg skal brænde en del billeder til en CD, og de fylder mere end der kan være på en cd. Når jeg overføre dem til Cd drevet (D-drev) og lægger dem til brænding så kan jeg jo ikke brænde alle på engang da de ikke kan være på cden. Hvordan vælger jeg dem ud der kan være der, uden at skulle slette de resterende. De skal jo brændes i næste hug.....
Har prøvet at markere dem jeg vil brænde først men det hjælper ikke ??
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2010 - 12:15 #1
Er det som backup du skal brænde dem?
Ellers kunne man jo prøve at gøre dem mindre ved at bruge Winzip eller Winrar.
http://www.winzip.com/downwz.htm
http://winrar.dk.malavida.com/d356-download-gratis-windows
Det skulle gøre at billederne fylder mindre.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
20. januar 2010 - 13:35 #2
nej skal ikke gøres mindre, men vil bare vide hvordan man brænder nogle billeder ned først, og tager de resterende bagefter.
Bruger bare windows xp sofwaren...som popper op når camera tilsluttes via usb...
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2010 - 15:34 #3
Billederne bliver ikke gjort mindre, ved at zippe dem med winzip. De bliver bare pakket sammen så de fylder mindre. Men hvis du bare vil bruge Windows eget brænderprogram til at brænde, kan du bare højreklikke på filerne og sige send til dit brænderdrev. Filerne skulle nu gøres klar til skrivning, og jeg mener man enten kan tage dem enkeltvis, eller i en samlet flok. Dog skal du være opmærksom på du ikke får fyldt for meget i den midlertidige mappe som Windows brænder fra.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
20. januar 2010 - 23:26 #4
Lav nogle nye mapper og kopier billederne over i dem i passende portioner (750 MB). Brænd én mappe ad gangen.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
21. januar 2010 - 21:53 #5
okay men når billeder kommer direkte fra kameraet, så ryger de direkte i den midlertidige mape som windows brænder fra. Der mener jeg ikke man kan markere de udvalgte og højreklikke for at brænde dem ?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
21. januar 2010 - 22:57 #6
Luk det software, der fuldte med kameraet. Start med at finde kameraet i "min computer", det er en flytbar enhed, åbn mapperne (noget i stil med DCIM/xxx100), kopier billederne ved at trække dem over i en mappe på skrivebordet. Herefter kan du fordele dem i flere mapper, og brænde dem ved at sende mapperne til D-drevet.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
02. februar 2010 - 21:57 #7
gode råd fra jer begge, så læg et svar begge :-)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
03. februar 2010 - 09:16 #8
Ok :)