Avatar billede nunzie Nybegynder
18. januar 2010 - 21:16 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

fejlmedelelse ved forsøg på diskfragmentering

prøver at rede min venindes 8 år gamle pc...

HD var fyldt til renden og lidt til... men det er nu lykkedes at få lidt hul igennem...

MEN... når jeg prøver at defragmentere c drevet, analysere den og starter og kommer derefter med fejlen:

DfrgNtfs.exe har fundet en fejl og afsluttes...

ved forsøg på at lave en scan af HD for at finde fejl stopper den også og går kold...

Er det HD der er ved at stå af????

Eller er der en af jer kloge:) hoveder der kan hjælpe???

Mvh. Nana
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2010 - 21:24 #1
En defragmentering kræver, så vidt jeg husker, ca. 10% fri plads på harddisken for at lykkes. Hvis hendes er "fyldt til renden og lidt til", så kan det være problemet.

Prøv at slette så meget som overhovedet muligt og se, om det hjælper.
Avatar billede haverslev Novice
18. januar 2010 - 21:24 #2
DfrgNtfs.exe  - er en del af windows defragtmentering og vil side at den er defekt.

Tryk på F8 under opstart og vælg "Fejlsikret tilstand"
Klik på start, klik på KØR og skriv i feltet:
sfc /scannow  og tryk ok (husk mellemrum mellem C og /)

Hvis ikke det er nok, så:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2010 - 21:38 #3
Kør en gang oprydning med CCleaner:  http://www.ccleaner.com/
Flyt nogle data over på et eksternt medie (harddiskboks), hvis det kniber med pladsen på drevet. Og forsøg igen. Min Xp pro vil helst have ca 15 % plads på drevet for at defragmentere. Et andet program der kan det er Defraggler (defragmentering):  http://www.piriform.com/defraggler
18. januar 2010 - 21:39 #4
Gætter på at der er tale om XP ??? (Husk altid at skrive hvilket styresystem der er tale om!)

Måske dette trix -> http://www.hcma.dk/tips91to100.htm#no95 - nummer 95 ...

---

For at rydde lidt op pga. pladsmangel ->

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2010 - 21:40 #5
Her er et link til hvordan du bruger CCleaner.
Du kan også hente programmet herfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2010 - 21:41 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2010 - 21:44 #7
"Styresystemer-Workstation-XP" er kategorien!!
Avatar billede haverslev Novice
18. januar 2010 - 21:44 #8
Jeg vil også gætte på at det er XP
nu da det er oprettet i  Windows XP :-9
Avatar billede nunzie Nybegynder
18. januar 2010 - 21:56 #9
Det må jeg sige hurtig respons fedt!

Jeg har desværre ingen installations cd...

og det virkede ikke med at scanne... øv øv
Avatar billede nunzie Nybegynder
18. januar 2010 - 21:57 #10
hov prøver da lige det foreslåede :)
Avatar billede haverslev Novice
18. januar 2010 - 22:00 #11
For at få rettet fejlen i windows filsystemet, så er du nød til at få fat i en XP cd i den version som pc`en kører med.
Ellers får du ikke rettet fejlen.

Hvis det er en fejl der er opstået indenfor den senere tid, så kan du redde den via Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker "Gendan computeren". klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i "systemgendannelse" og klik på fortryd sidste gendannelse.
.
Avatar billede nunzie Nybegynder
18. januar 2010 - 22:26 #12
ok,må hellere se om vi ikke kan femskaffe en xp cd...

kører lige nu Defraggler og krydser fingere for det virker...

Er indtil nu oppe på 700 fejl....
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2010 - 22:49 #13
Har du forsøgt at slette alt unødvendigt?

Hvis disken er fyldt til randen, kan du ikke defragmentere.
Avatar billede nunzie Nybegynder
18. januar 2010 - 22:32 #14
nå... endte på 2000 fejl hvoraf 25 kan rettes med gratis versionen...

Er det så nødvendingt at købe????
18. januar 2010 - 22:41 #15
HOV - hvilket program siger/skriver de 'fejl' ???
Avatar billede nunzie Nybegynder
18. januar 2010 - 22:42 #16
jaaa fik vist startet det forkerte... prøver da lige igen- blondinen er bag skærmen
18. januar 2010 - 22:48 #17
... Har du fået en sådan 'slags' Check (?) program indenbords ???
Ikke 'sundt' !!!

Fortæl lige præcist hvad det hedder ???

---

Nævnte CCleaner er glimrende til at fixe/rette fejl + fjerne 'skrammel' filer samt 'skrammel' i RegBasen. Brug det istedet!!!
18. januar 2010 - 22:52 #18
Ref #17 - derfor CCleaner (jeg har oplevet sletning af diverse 'skrammel' filer/mapper >1Gb samlet...)

<nunzie>: Der er andre/flere trix til at rydde op/få mere plads på systemmet; det kan vi vende tilbage til...
Avatar billede nunzie Nybegynder
18. januar 2010 - 23:05 #19
OK tar det lige fra step 1 så Alle er med ;)

1. fik slettet nok programmer internetcookiies osv fra c drev så der var 20 % fri.

Hvilket burde være nok til at køre en defragmentering.

Men jeg når lige at sætte defrag i gang, så kommer den med en fejlmedelese "DfrgNtfs.exe "

prøver at hente defraggel, kommer dog til at hente et andet program ned i stedet "regitry reviver" som finder 2000 fejl...

Ved så ikke hvad det skal gøre godt for...

Men har nu hentet defraggel og den kører tilsyneladende som den skal... 7-9-13

Kan det så passe at en pc med en 34,9 GB hardisk kan køre XP + office XP....

Som den står nu er der anvendt 26,2 GB og det er uden office på...

Pyyyhhhh og så på en mandag
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2010 - 23:09 #20
@karise, #18.

Hvis disken er på, skal vi sige 40GB (8 år gammel), og der ligger 39,8 GB på den, så rækker CCleaner ikke ret langt, medmindre man er rigtig ferm til at bruge den :-)

Min egen erfaring er, at i sådanne tilfælde skal man i gang med den store skovl, dvs. sletning af programmer, videoer og diverse, så man får mindst 3-4 GB fri plads :-)
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2010 - 23:11 #21
....  og så blev jeg så overhalet af nunzie ;-)
Avatar billede nunzie Nybegynder
18. januar 2010 - 23:12 #22
ok synes bare jeg har slettet alt, dvs tør ikke pille ved så forfærdeligt meget mere. Men aner ikke hvad der bruger så meget...

Men hvis den køre ok, så kunne en ekstern hardisk være en mulighed i stedet for???
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2010 - 23:18 #23
En ekstern harddisk kunne være en mulighed, meeeen..., 8 år gammel?

Jeg er sikker på, langt de fleste ville foreslå en ny maskine :-)
Avatar billede nunzie Nybegynder
18. januar 2010 - 23:23 #24
ja inkl. mig selv... :)

Har sagt hun nok skal til at spare sammen ( fattig ung stud... såå Derfor den skal holdes i live så længe som muligt...)

Men men takker for hjælpen og håber den kan holde lidt endnu...

nu skal den så lige tjekkes for virus og så må det briste eller bærer:)

Takker alle for hjælpen endnu engang har denne side redet mig og mine pc´ere jubiiii
19. januar 2010 - 06:22 #25
... den der  "regitry reviver"  skal tihvertifal afinstaleres !!! Den kan desuden godt have efterladt visse andre uønskede elementer... men det kan vi også klare...
Her eller ny tråd under Virus kategorien ?
Avatar billede nunzie Nybegynder
19. januar 2010 - 08:49 #26
Jamen hvis det kan klares herfra ville det være super :)

Det er afinstalleret...

Er på vej på arbejde, så vender først tilbage ved 20 tiden i aften...
Avatar billede nunzie Nybegynder
19. januar 2010 - 20:57 #27
Karise_larry eller somebody else...

Er der noget jeg skal gøre for at i kan se om jeg har virus??

Kørte engang hijackthis program på min gamle pc...

men det er efterhånden et par år siden...
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2010 - 08:06 #28
Du er nød til at hente / køre HTJ g smide loggen herind.

HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

HUsk: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - Kør som Administrator
Avatar billede nunzie Nybegynder
21. januar 2010 - 07:27 #29
Haverslev...

pc kører xp... så håber det er rigtigt hvad jeg har gjort.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 07:23:45, on 21-01-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\TP98TRAY.EXE
C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\NPDTray.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\svchost.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
D:\FILES\SETUP\OSE.EXE
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Documents and Settings\Emma Fink Isaksen\Skrivebord\hijackthis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3Tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BMMGAG] RunDll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\pwrmonit.dll,StartPwrMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [TPTRAY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\TP98TRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPMN] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NPDTray] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\NPDTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Cleaner] "C:\Programmer\Spyware Cleaner\SpywareCleaner.Exe" /boot
O4 - HKCU\..\Run: [SVCHOST.EXE] C:\WINDOWS\system32\drivers\svchost.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: ASP.NET State Service (aspnet_state) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_state.exe (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: PLSRemote Service (PLSRemoteSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PLSRemote.exe
O23 - Service: QCONSVC - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe

--
End of file - 5694 bytes
21. januar 2010 - 09:52 #30
Afinstall
* [Spyware Cleaner]

---

Jo der ER mere end mistænkelige elementer !!!

Gennemfør denne 'pakke' ->

Ta' en oprydning med nævnte CCleaner...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

---
Avatar billede nunzie Nybegynder
24. januar 2010 - 14:09 #31
damn, jeg kan ikke køre malwarebytes programmet, den kommer med en fejlkode 732 efter jeg har installeret programmet...

nu så jeg ellers lys forude...
Avatar billede nunzie Nybegynder
24. januar 2010 - 14:10 #32
eller når jeg forsøger at opdatere programmet kommer fejlmeddelelsen...
Avatar billede nunzie Nybegynder
24. januar 2010 - 15:04 #33
har kørt programmet uden opdateringer... tænkte det var bedre end ingenting...

resultat:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.44
Database version: 3510
Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2010-01-24 (15-02-29).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 148253
Tid tilbagelagt: 48 minute(s), 35 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 1
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 9
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 1
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 1
Inficerede Filer: 4

Inficerede Hukommelses Processer:
C:\WINDOWS\system32\drivers\svchost.exe (Trojan.Downloader) -> Unloaded process successfully.

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\{5222008a-dd62-49c7-a735-7bd18ecc7350} (Rogue.VirusRemover) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{8fcdf9d9-a28b-480f-8c3d-581f119a8ab8} (Adware.180Solutions) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{42f2c9ba-614f-47c0-b3e3-ecfd34eed658} (Adware.ISTBar) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{2d2bee6e-3c9a-4d58-b9ec-458edb28d0f6} (Rogue.DriveCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{b64f4a7c-97c9-11da-8bde-f66bad1e3f3a} (Rogue.WinAntiVirus) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{f919fbd3-a96b-4679-af26-f551439bb5fd} (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\{5222008a-dd62-49c7-a735-7bd18ecc7350} (Rogue.VirusRemover) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\virusremover2009 (Rogue.VirusRemove) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\virusremover2009 (Rogue.VirusRemove) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\svchost.exe (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
C:\Programmer\VirusRemover2009 (Rogue.VirusRemove) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\system32\drivers\svchost.exe (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Emma Fink Isaksen\Application Data\Google\Shell32.dll (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\hosts (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Sysvxd.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
Avatar billede nunzie Nybegynder
24. januar 2010 - 15:11 #34
hijackthis log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:10:19, on 24-01-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\TP98TRAY.EXE
C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\NPDTray.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Emma Fink Isaksen\Skrivebord\hijackthis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3Tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BMMGAG] RunDll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\pwrmonit.dll,StartPwrMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [TPTRAY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\TP98TRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPMN] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NPDTray] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\NPDTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Cleaner] "C:\Programmer\Spyware Cleaner\SpywareCleaner.Exe" /boot
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: ASP.NET State Service (aspnet_state) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_state.exe (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: PLSRemote Service (PLSRemoteSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PLSRemote.exe
O23 - Service: QCONSVC - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe

--
End of file - 5623 bytes
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2010 - 15:22 #35
Du har ikke fået Afinstalleret Spyware Cleaner !
24. januar 2010 - 16:20 #36
... og derefter en OPDATERING af MalwareBytes OG en ny komplet kørsel...

NB: Der værste 'snavs' er dog nappet !!!
Avatar billede nunzie Nybegynder
24. januar 2010 - 18:15 #37
så har jeg et problem... kan ikke finde det i listen over programmer ej heller i mappen programmer...
24. januar 2010 - 19:30 #38
C:\Programmer\Spyware Cleaner\

PS: Med CCleaner - værktøjer - opstart kan du [Fjern]
* Spyware Cleaner
i listen...
Derefter SLET mappen
C:\Programmer\Spyware Cleaner\

Derefter #36 (igen)
Avatar billede nunzie Nybegynder
24. januar 2010 - 20:38 #39
takker

det hjalp :)

Malwarebytes' Anti-Malware 1.44
Database version: 3628
Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2010-01-24 (20-37-28).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 152380
Tid tilbagelagt: 51 minute(s), 2 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede nunzie Nybegynder
24. januar 2010 - 20:39 #40
og...

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:38:55, on 24-01-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\TP98TRAY.EXE
C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\NPDTray.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Emma Fink Isaksen\Skrivebord\hijackthis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3Tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BMMGAG] RunDll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\pwrmonit.dll,StartPwrMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [TPTRAY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\TP98TRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPMN] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NPDTray] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\NPDTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: ASP.NET State Service (aspnet_state) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_state.exe (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: PLSRemote Service (PLSRemoteSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PLSRemote.exe
O23 - Service: QCONSVC - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe

--
End of file - 5600 bytes
24. januar 2010 - 20:48 #41
... så er den form for 'snavs' tihvertfald nappet...

Hvordan går det eller med det oprindelige problem ?

---

Der er visse oprydnings detaljer +
http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

(Men det ka' vi komme tilbage til...)
Avatar billede nunzie Nybegynder
24. januar 2010 - 20:55 #42
Kanon :)

Jamen det går vist helt fint.

Der er 8,5 gb ledig plads, og den kan selv klare en defragmentering(har prøvet for at være sikker...)

Så nu skal hun bare lærer ikke ligge alt muligt ind på den...

Og at der da nok skal slettes filer en gang i mellem.

Men hun har ikke noget virusprogram.... Kan hun gøre et eller andet for at undgå den bliver inficeret igen???

Og så har jeg sagt hun da nok burde spare sammen til en ny, med lidt mere plads :)
24. januar 2010 - 21:11 #43
... det er også et ? om at lade være med at 'rode' *S* ...

http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/
Eksempelvis -> http://free.avg.com/ww-en/download?prd=afg

---

Slutoprydning:

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background Bruger du/I messenger ?

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

O23 - Service: ASP.NET State Service (aspnet_state) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_state.exe (file missing)

Genstart normalt...

---

Eftercheck WindowsUpdate.

---

Check også elemenerne ved http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

---

Ta' en oprydning med CCleaner...

---

Hvordan kører PC'en så nu ?
24. januar 2010 - 21:13 #44
Ping...
(Det var et [svar]...)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede nunzie Nybegynder
25. januar 2010 - 07:12 #45
den kører som den burde :)

Så håber jeg også min veninde kan se en forskel.

1000 1000 tak for hjælpen!!!!