Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
18. januar 2010 - 08:41 Der er 3 kommentarer

Windows 7 BOOTMGR is missing hjælp!

Hej alle sammen

For at gøre en kort historie lang:

Jeg har en kammerat som er den lykkelige ejer af en Acer Aspire M5630. Vi forsøgte i går at installere Windows 7, da hans XP installation ikke kørte specielt godt til sidst.

Alt gik fint, lige indtil at strømmen gik i huset midt i Windows 7 installationen.
Efter dette vil computeren ikke boote nogle som helst cd'er (har forsøgt med Win7 32 bit, Win7 64 bit og Hirens bootcd).
Jeg har forsøgt at ændre boot priority til at være 1. CD/DVD 2. Harddisk 3. Removable drives

Dette hjalp heller intet. Har haft disablet Harddisken totalt fra boot priority (således at den burde boote op fra CDen Hirens boot CD). Har haft trykket F12 og valgt CD/DVD drevet.

Jeg er snart på bar bund!

Håber virkelig i kan komme med en løsning.

Ps. jeg har forsøgt at google det siden i går uden resultat. De fleste steder skriver de at man skal bruge cd/dvd fra microsoft, men dette er som sagt forsøgt. Jeg får kun beskeden BOOTMSGR is missing.

Jeg har tænkt mig i aften at teste om problemet ligger på harddisken, CD/DVD-drevet eller bundkortet. Jeg prøver også at resette bios senere.

Har i evt. andre forslag? Måske burde jeg prøve at køre en linux distribution på et USB stik (live)? Er dette en mulighed, eller vil den stadig komme med samme fejl?

Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2010 - 09:16 #1
Hvis du ikke har data på disken der skal reddes så kør en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html så bør det efterfølgende spinde
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
18. januar 2010 - 09:35 #2
Tusind tak for forslaget! (jeg havde faktisk tænkt på at bruge en Nukedisk/killdisk men glemte navnet efter al "tumulten" i går). Jeg prøver det i aften, og så vender jeg straks tilbage.
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
10. april 2010 - 12:25 #3
Hej begge to.
Jeg har samme problem, bortset fra at jeg har ene masse filer jeg helst ikke vil miste.