Avatar billede steaken Nybegynder
16. januar 2010 - 16:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

logo joomla hjælp

Hej !
jeg sidder lige og arbejder med et joomla script og leder efter noget der gør sådan at de billeder folk uploader kommer vores logo på. Ligesom på dkbn fx.

Nogen som kender noget man kan bruge ?
Mvh
Morten
Avatar billede danielbahl Nybegynder
19. januar 2010 - 20:11 #1
Hej Staeken,

Det er et lidt kompliceret spørgsmål du stiller fordi det kommer jo helt an på hvilken komponent/module/extention i Joomla du benytter til dette.

Mit bedste bud ud fra dit ikke særligt detaljerede spørgsmål må være at du skal finde filen der uploader og parser billeder og smelte sammen med dette PHP-eksemple.

PHP-eksempler tager et transparent PNG-logo kaldet "watermark.png" og merger sammen med en filen som i dette eksempel bliver hentet fra en browser-variabel $_GET[src]

Kode:

header('content-type: image/jpeg');
$watermark = imagecreatefrompng('watermark.png');
$watermark_width = imagesx($watermark);
$watermark_height = imagesy($watermark);
$image = imagecreatetruecolor($watermark_width, $watermark_height);
$image = imagecreatefromjpeg($_GET['src']);
$size = getimagesize($_GET['src']);
$dest_x = $size[0] - $watermark_width - 5;
$dest_y = $size[1] - $watermark_height - 5;
imagecopymerge($image, $watermark, $dest_x, $dest_y, 0, 0, $watermark_width, $watermark_height, 100);
imagejpeg($image);
imagedestroy($image);
imagedestroy($watermark);

Hvis du ønsker et mere præcist svar, må du uddybe dit spørgsmål noget mere :-)

God fornøjelse
Daniel Bahl
http://pcpro.dk
Avatar billede steaken Nybegynder
02. februar 2010 - 11:29 #2
Hej. !
undskyld der er gået så lang tid før jeg har fået svaret. Fandt selv ud af det men hvis du gider sende et svar så får du de point som tak for hjælpen :-)
Avatar billede danielbahl Nybegynder
02. februar 2010 - 13:00 #3
:-)