Avatar billede valleystone Nybegynder
15. januar 2010 - 14:28 Der er 5 kommentarer

Ekstern harddisk til Mac

Forærede min datter en ekstern harddisk, Medion 1TB. Nu har hun problemer med at få den til at fungere sammen med hendes Maccomputer. Hun kan lægge filer over. Men næste gang brokker den sig og vil formateres. Medion kan kun oplyse at den fungerer med XP, Vista og Win7. Hvordan og kan den komme til at fungere med en MAC?
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 15:42 #1
Hvilket filsystem har disken ??
Avatar billede PseudoFrag Nybegynder
16. januar 2010 - 09:13 #2
Mac OSX understøtter som standard kun deres eget filsystem og Fat32, men det er muligt at købe et program der hedder Paragon NTFS for mac. Dette giver en understøttelse af NTFS filsystemet, som de fleste windows maskiner anvender.

Så du har 3 umiddelbare muligheder:

Formatere til mac-filsystem - Så kan den ikke bruges af en windows maskine, medmindre denne har installeret Bootcamp drivere.
Formatere til Fat32 - Her understøttes filer med mere end 4 GB ikke.
Formatere til NTFS og installere Paragon NTFS eller lign. - Koster penge.

Jeg udelukker ikke andre muligheder, ej heller at dette løser netop dit problem.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 09:27 #3
Men helt generelt ville det da være en fordel hvis spørger gad følge op på sine egne indlæg
Avatar billede PseudoFrag Nybegynder
16. januar 2010 - 09:37 #4
Bestemt, men man må huske på at folk ofte har andre ting at give sig til og jeg er sikker på at de fleste mennesker vender tilbage på et tidspunkt, når de nu i første omgang har oprettet et spørgsmål.
Avatar billede taamas Nybegynder
01. februar 2010 - 14:18 #5
Jeg havde lidt samme problem, så jeg oprettede også en tråd.. Den syns jeg lige du skal kigge på:

http://www.eksperten.dk/spm/894577#reply_7499040

Det hjalp mig !!

Taamas