Avatar billede synderen Praktikant
12. januar 2010 - 23:14 Der er 9 kommentarer

Problemer med XP og WIN7

Hej alle

Min pc lader mig ikke install. win7, hvilket jeg synes er ret underligt.

XP virker fint, men kun i ca. 3-4 min. så begynder den at køre langsom og jeg kan se at den bruger vild cpu kraft. Når man lytter til diverse blæsere passer det lige med at lyden bliver reduceret da pcén kører langsom.

Med Ubunto virker det bare uden problemer.

Hvad kan det være? CPU fan? bios? jeg er helt lost.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. januar 2010 - 23:21 #1
Er du sikker på at din PSU er stor nok?
12. januar 2010 - 23:27 #2
Har du 100% styr på
* Driverpakker
* Opdateringer + opdateringer + flere opdateringer
* Sikkerhedsprogram(mer) + opdatering af samme
* ...
Avatar billede kgkg Nybegynder
12. januar 2010 - 23:44 #3
Prøv Windows 7 Upgrade Advisor og se hvad den melder af kompatibilitetsproblemer. Du finder den her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15
Avatar billede synderen Praktikant
13. januar 2010 - 10:37 #4
Karise jeg har install. xp så går ud fra at alle drivere er ok. I enhedshåndtering står alt som det skal. Antivirus er det første jeg sætter på efter drivere til bundkort, så det er også ok. Jeg har gjort som jeg altid har gjort.

Hvilke andre opdates tænker du på? jeg lader windows update også.

Poko1: Ja det er en 3800+ så ingen problemer der.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. januar 2010 - 10:56 #5
En PSU er en strømforsyning ingen CPU det er processor!
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. januar 2010 - 11:04 #6
Det kunne jo også godt være du skulle opdatere dit bundkorts chipset det måtte jeg for at køre win7 optimalt!
Avatar billede synderen Praktikant
13. januar 2010 - 14:43 #7
Oh ja, så forkert. Den skulle være ok 450W
Avatar billede synderen Praktikant
13. januar 2010 - 14:43 #8
poko1: det prøver jeg lige først.
Avatar billede synderen Praktikant
15. januar 2010 - 13:21 #9
Nu har jeg kørt Windows 7 Upgrade Advisor, alt ok og bios ver. var up to date. Andre der har nogle ideer? Det hele virker fortsat fint ubunto men ikke i xp.