Avatar billede hitmanfreak Nybegynder
12. januar 2010 - 21:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af hjemmeside.

Hej. Jeg håber at det her er den rigtige kategori at oprette dette spørgsmål i, eller må i venligst flytte til den rigtige kategori.

Mit problem er, at jeg har lavet en hjemmeside i photoshop. Her har jeg lavet hver side, for sig i et dokument for sig. Dette inkludere tekst billeder samt de knapper der skal være for at kunne navigere rundt på siden. Jeg har herefter gemt billederne som JPEG filer.

Min tanke var nu at jeg ville lægge billederne over i flash, på hver sin "frame" og så indsætte usynlige knapper over de rigtige knapper som er på billederne. Dette virker også, dog viser det sig nu at for at kunne se siden er den helt zoomet ud, så hele siden er vist. Dette virker naturligvis ikke, da man nu ikke kan læse teksten.

Jeg tænkte så at jeg ville zoome ind og så have en scrollbar ude i siden. Min tanke var at halvere siden, så læg billedet ind, med halvdelen inde for selve vinduet, mens resten er ude. Her inde for vinduet ville jeg så tilføje en scrollbar. Men dette lader ikke til at kunne lade sig gøre for mig. Jeg har søgt en del på google efter svar, men uden held. Jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at få løst mit problem eller har en ide til hvordan jeg ellers kan løse dette problem.
Avatar billede Himbear Nybegynder
12. januar 2010 - 23:45 #1
Hej,

Det er nok en god idé at sende et link, så vi kan se hvordan hjemmesiden opfører sig. Kan du det? Men det lyder som om du blot skal indstille måden at implementere Flash-filen. Du har sat den ind i et HTML-dokument ikke?

Men det virker som om du slet ikke har brug for animation. Er det korrekt? Det vil være smartere og nemmere at opsætte det i HTML og CSS.

En anden ting er, at det ikke er optimalt at opsætte teksten i Photoshop og eksportere det som grafik, for så kan søgemaskinerne ikke læse teksten. Du kan lave webdesignet i Photoshop og gemme grafikken, men teksten skal opsættes for sig.

Det er ikke en kommerciel hjemmeside vel? For så er det endnu vigtigere, at det bliver gjort rigtigt.
Avatar billede hitmanfreak Nybegynder
13. januar 2010 - 12:29 #2
Hjemmesiden er stadig ikke online endnu... Så kan desvære ikke lægge noget link ud endnu..

Det er korrekt at der ingen animationer vil være på hjemmesiden. Grunden til at jeg benytter flash, er at jeg kunne sætte hver side op på sin frame..

Men og lave det i HTML og CSS er nok nemmere at lave, problemet er bare jeg ikke særlig godt forstår CSS og kan lidt HTML...

Men hvis det er muligt at lave den funktion med at indsætte "usynlige knapper" ind i over billederne så ledes at hjemmesiden kan fungere mellem at bladre igennem de forskellige sider/billeder..

Det med at google ikke kan finde siden, gør ikke så meget.. men tak fordi du fortalte det..
Avatar billede Himbear Nybegynder
13. januar 2010 - 12:49 #3
Hej igen,

Du kan lave image maps hvor du ønsker på billedet og indsætte links dér. Hvis du har Dreamweaver, så er det ret nemt.
Avatar billede hitmanfreak Nybegynder
13. januar 2010 - 23:09 #4
Hej igen..

Mange tak for dit svar.. Jeg har Dreamweaver, og har siddet meste af dagen og kikket på det.. Tror jeg vil bruge dette fremover.. Har dog endnu ikke fundet ud af hvordan jeg skal indsætte et image map, oven på et andet billede...
Avatar billede Himbear Nybegynder
13. januar 2010 - 23:16 #5
Hvis du markerer billedet så får du muligheden. Du kan se værktøjs-panelet i bunden vil der nederst til venstre stå Map og derunder et ikon med f.eks. en blå firkant. Det værktøj kan du bruge til at tegne en firkant og derefter får du mulighed for at indtaste linket.
Avatar billede hitmanfreak Nybegynder
14. januar 2010 - 09:44 #6
Perfekt mange tak for hjælpen... Points added...