Avatar billede nightowl24 Nybegynder
12. januar 2010 - 13:08 Der er 4 kommentarer

.htacces - spær adgang til index.php?id=xx

Hej

Jeg har et website hvor en enkelt side skal kræve login fra brugerens side. Dette har jeg lavet med .htaccess og .htpasswd og virker fint med html sider, som fx  www.mitdomæne.dk/admin.html. Mit problem er at denne side faktisk er en php fil, men modrewrite er sat op til at skrive php filer om til html filer. Dog er det stadig muligt at tilgå siden fra URL'en www.mitdomæne.dk/index.php?id=292

Hvordan spærrer jeg adgang til en index.php med id=292?
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
12. januar 2010 - 18:32 #1
Du kan smide dette ind i din .htaccess fil.

AuthName "Min hemmelige fil"
AuthType Basic
AuthUserFile /bibliotek-hvor-password- er-gemt/hemmelig/.password
<Files index.php?id=292>
  require valid-user
</Files>

du gemmer så filen .password i det bibliotek som du ønsker, husk punktum foran passwordfilen.

Læs mere om htaccess filer her http://blog.onlinemarketing.dk/htaccess.html
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
12. januar 2010 - 19:15 #2
Hej

Det er faktisk det jeg har sat ind, men det slår ikke igennem

Det her virker:

<Files "admin.html">
  require valid-user
</Files>
Avatar billede showsource Seniormester
12. januar 2010 - 21:52 #3
Du bruger rewrite til at "omdirigere" til en html ?
Hvorfor ikke blot bruge forcetype på html, så de afvikles som php script ?
I stedet for div. rewriterules i din .htaccess
Avatar billede showsource Seniormester
14. januar 2010 - 15:48 #4
Øhh, hvis php afvikles som LoadModule: ( Min comp )

DirectoryIndex index.html index.htm index.php

<FilesMatch "\.(html|htm)$">
ForceType application/x-httpd-php
</FilesMatch>

DirectoryIndex er måske ikke nødvendig.