Avatar billede moffedrengen Nybegynder
11. januar 2010 - 23:54 Der er 10 kommentarer

Win7 kan ikke se xp maskine

jeg har været 12 tutorials igennem.. ledt og ledt.. alle de instillinger jeg kan læse mig til, er som de skal være.. :(
-jeg har tjekket firewall..
-fil deling er iorden
-opsat samme arbejds gruppe ( MSHOME )
-prøvet at køre ( dog ikke ip, men \\min som virkede på samme maskine da der var vista, spillede som det skulle! )

jeg er fuldstændig tom for idéer og 99% af min data ligger på den stationære der kører XP.

Har det noget at sige at win 7 er home premium og XP pro?

HILFE!!
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2010 - 00:11 #1
Har du slået 'Password Protected File Sharing' fra på din Win7 maskine?
Det kan vidst skabe problemer, hvis denne feature er slået til når man forsøger at tilslutte til tidligere versioner af Windows. Har dog ikke selv prøvet det da jeg ikke har behov for at tilslutte til ældre versioner, men  det er da et forsøg værd.

Du kan slå det fra under netværks og delingcenter/ 'sharing and discovery'.

Undskyld blandingen af dansk og engelsk, men jeg sidder selv på en engelsk version og kan ikke huske alle oversættelserne :)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2010 - 00:13 #2
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2010 - 00:20 #3
Har du forøvrigt læst på denne her http://www.howtogeek.com/howto/windows-7/share-files-and-printers-between-windows-7-and-xp/ ?

Og måske http://www.winfrastructure.net/article.aspx?BlogEntry=Map-non-NTFS-network-drives-in-Windows-7

Ved godt du ikke direkte forsøger at mappe drev, men måske skal disse settings alligevel ændres.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
12. januar 2010 - 10:28 #4
password sharing er slået fra.
howtogeek.com guiden, var en af de første jeg så :)
jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvor den ligger henne..
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2010 - 11:27 #5
Har du prøvet at ændre på 'Lan Manager Authentication Settings'?
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
12. januar 2010 - 12:31 #6
det tror jeg ikke jeg har :-s hvor ligger den henne? jeg går ud fra det er 7 maskinen der skal gøres noget ved? - da der var vista på samme maskine havde den ingen problemer med at finde den anden maskine med xp.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2010 - 12:42 #7
Nemlig.
Prøv at følge guiden og se om du kan få det til at virke på denne måde. Er ikke helt sikker på hvilket niveau du skal sætte det til, men du kan da prøve dig frem. Det er beskrevet hvordan du kommer ind i den lokale sikkerheds-politik og udfører ændringerne.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
12. januar 2010 - 22:09 #8
jeg prøvede en \\192.168.2.100 som den anden maskine hedder og kom faktisk ind på den.. forsøgte at streame en film  fra den, men det gik langsomt. faktisk var det kun lyden der har ok. billede siden viste et billede og hakkede så 2-3 sekunder frem i handlingen..
jeg har læst mig til et andet sted at andre har samme problem, men da jeg på daværende tidspunkt ikke havde hul igennem til den anden maskine, anså jeg det ikke til et problem og derfor har jeg ikke gemt siden jeg læste om det på. så opgaven er nu ændret fra til at få hul igennem til at får hul igennem OG få hurtigere overførsel.. :)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2010 - 22:52 #9
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
19. februar 2010 - 17:07 #10
jeg har mistet kontakten til det ene drev.. har en ektern HD, som er delt som den har været hele tiden. Har på intet tidspunkt haft problemer med at komme på den fra den bærbare, men det har jeg altså nu!
jeg har prøvet at slukke den nye fire wall, og slukket og startet selve disken. fjernet og genetableret deling og sikkerhed..
Den er skideligeglad.. den vil bare ikke lukke mig ind fra den bærbare altså. der er ingen problemer fra serveren den er koblet til..