Avatar billede Gudiik Nybegynder
11. januar 2010 - 20:21 Der er 6 kommentarer

Hjælp til at opdatere side, når der kommer nyt input i mysql.

Hej allesammen.
Har leget en del med javascript, og har fundet ud af at ajax kan opdatere en side så snart der kommer noget nyt i databasen. Har søgt en del rundt på nettet men har ikke kunne finde noget.

Nogle ved præcist hvad det er jeg skal have fat i, så kan jeg evt søge lidt bedre på google.

Eller nogle som kan give mig et script som gør hvad jeg har brug for.

På forhånd tak.
Avatar billede majbom Novice
12. januar 2010 - 10:05 #1
der var noget om ajax den anden dag, måske du kan bruge det: http://www.eksperten.dk/spm/897956
Avatar billede intenz Novice
12. januar 2010 - 12:06 #2
Ajax kan ikke opdatere så snart der kommer nyt i databasen, ajax kan sende en request løbende for at se om der er nyt i databasen og så returnere det hvis der er noget. En lille forskel der gør, at det ikke er ajax der ved om der kommer findes nyt, men det resultat der kommer tilbage fra et ajax kald der viser om der er noget nyt.

Bare lige for at præcisere.

Du finder nok ikke et eksempel der gør præcis det du vil have, men der findes masser af ajax tutorials du kan bruge for at lære hvordan det virker:
http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1R2GGLL_da&q=javascript+ajax+tutorial&meta=&aq=1&oq=javascript+ajax+
Avatar billede Gudiik Nybegynder
12. januar 2010 - 20:54 #3
intenz - MANGE tak. Endelig kan man da få lidt viden om hvad ajax enlig er.

Du har evt ikke nogle links til noget på dansk?:P
Avatar billede intenz Novice
12. januar 2010 - 23:11 #4
Godt du kunne bruge det. Nej, jeg kender ikke nogle danske, bruger dem ikke selv :)

Men hvis du søger lidt på forskellige variationer på google, kommer der nok noget. Eller kan du jo altid spørge herinde hvis du får for mange problemer :)
Avatar billede stigma Nybegynder
15. januar 2010 - 13:43 #5
http://www.w3schools.com/ajax/default.asp - Den er godt nok ikke på dansk, men det er et meget simpelt og let forståeligt tutorial :)
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:08 #6
lukketid?