Avatar billede FrischHenriksen Nybegynder
11. januar 2010 - 19:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

min nye mic virker ikk

goddag, jeg har købt en mikrofon, jeg har så sat den i, og der sker nada, så vidt jeg kan se står alle microfon indstillingerne rigtigt, men når jeg snaker i den sker der nada, jeg har prøvet at teste både med ventrillo, eller med lydoptager i windows, men der er intet respons, jeg ved ikke hvad problemet er :(

vær sød at hjælp!
Avatar billede richardjensen Seniormester
12. januar 2010 - 22:35 #1
Hvilken type mikrofon har du købt (dynamisk/elektret o.s.v.)?
Du har nok en elektronik-radio-tv-mand i nærheden, han kan på et øjeblik teste mikrofonen.
Avatar billede FrischHenriksen Nybegynder
13. januar 2010 - 13:35 #2
Det er bare en mikrofon til computeren, en af de simple :) du sætter stikket i udgangen der matcher farven, og så burde den køre, jeg er kommet lidt frem til sammen med en ven, at det nok er motherboard driveren der ikke er opdateret ordentligt :)

er der en anden måde end at åbne computeren for at finde ud af hvilket motherboard der sidder i? -.- jeg har ikke specs nemlig :)
Avatar billede richardjensen Seniormester
13. januar 2010 - 14:55 #3
På denne adr.: http://www.piriform.com/speccy
kan du hente bl.a. prg. 'Speccy', - det kan se,hvad comp. indeholder.  (Du har vel ikke 'Everest' ? )
Derefter kan du så prøve at hente/installere en lyd-driver.
Avatar billede FrischHenriksen Nybegynder
14. januar 2010 - 21:35 #4
jeg er officielt et kæmpe fjols :D

og nej, det har ikke udbedret sig selv eller noget, men nu har jeg så slettet den driver der åbenbart var installeret, men som ikke gad virke med min mic, nu kan jeg så ikke finde nogen nye drivers, det var den rimeligt omtalte c-media ac97 audio device driver jeg fik slettet, kan se den har været ret omtalt hreinde :l men problemet er så nu, at jeg kan se lidt på de andre tråde, at jeg nok skal bruge en original CD? det har jeg bare ikke, da dette ikke er en computer jeg selv har købt, men en jeg har fået til låns mens min egen bliver lavet, så er der eventuelt nogen der kan hjlælpe mig nu? :( har prøvet et program der hedder driver checker, men den bliver ved med at download en driver på 10 mb, installere, og jeg genstarter så, men der sker nada :l
Avatar billede FrischHenriksen Nybegynder
14. januar 2010 - 21:46 #5
hahahaaha, nu er jeg officielt et endnu større kæmpe fjols, jeg tror måske bare portene bagi er til 5.1, min ven spurgte om den sad i fronten eller bagi, jeg overvejede da, om det måske ku være jeg sgu prøve en anden port, BINGO! :D jeg er næstne sikker på det er til 5.1 :) richard, to tager pointsne :) skriv et svar :)
Avatar billede richardjensen Seniormester
15. januar 2010 - 10:56 #6
'Engang imellem kan skoven være gemt i en masse træer' !
Godt hvis du har fået løst dit problem.