Avatar billede BIF77 Nybegynder
08. januar 2010 - 12:18 Der er 21 kommentarer

Forslag til firmanavn

Hej Eksperter.

Jeg skal bruge et navn til en ny rengøringsfirma, men mangler input håber derfor at i bare fyre løs med de navne i syndes der lyder godt :).

Navnet må gerne afspejle virksomhedens værdi og formål osv.:
- Virksomheden vil være kvalitets bevidst
- skåne miljøet mest mulligt.
- der skal være meget tillid til at tingene gøres ordentlige
- skal lyde dansk og seriøst

alle forslag modtages med kæmpe smil :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. januar 2010 - 12:34 #1
Det grønne rengøringsselskab
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2010 - 13:01 #2
"Jysk Rengøring"  (halter måske lidt på miljø-profilen..)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 15:27 #3
Kvaliclean.dk
Avatar billede BIF77 Nybegynder
08. januar 2010 - 15:40 #4
total fedt navn :
"Jysk Rengøring"

men ser lige her...
http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyheder/Nordjylland/2009/08/08/08074724.htm
Avatar billede BIF77 Nybegynder
08. januar 2010 - 15:42 #5
Total dårlige situation men er i når man selv skal bruge et navn, det havde været meget nemmere hvis jeg skulle fortælle andre...  :)

alle forslag tages med kæmpe smil..
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 15:47 #6
Problemet er også at finde navn der ikke er i brug!!
Det finder man ud af med søgemaskine.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2010 - 16:05 #7
"Jydsk Rengøring" - Jysk OG gammeldaws!

"Tysk Rengøring" - NEEEEJ !!!

"Rene Linjer"

"Spandkraft" - ville egentlig passe godt til et rengøringsfirma!
- men ER faktisk navnet på mit IT-firma :)
08. januar 2010 - 20:51 #8
Jeg arbejdede i Jydsk Rengoering engang i et tidligere aarhundrede (jeg stoppede i 1973.)  Da saa navnet kom op her paa traaden googlede jeg det for at se hvad der var sket med min gamle arbejdsplads.  Jeg fandt ud af at det blev slaaet sammen med ISS i 2000.  Og nu siger linket paa #4 at ISS stadig har retten paa navnet.

Bortset fra det, en hovedregel i brainstorming er at man har lov til (ja bliver ligefrem opfordret til) at komme op med ideer som maaske lyder tosset.  Haabet er saa at nogle af de tossede ideer enten alligevel ikke er saa tossede eller at en tosset ide giver inspiration til noget brugbart.

Saa i denne brainstorming vil jeg foreslaa "Roseren".  Det navn indeholder stavelsen "ren."  Navnet er "mundret" og kort.  Det benytter sig af bogstav-rim (ord/stavelser der begynder med samme bogstav ligesom i sagaernes poesi, eller i 4 maj visen "En laerke letted .... De tusind taarne tog til at tone...") hvilket skulle give et lidt gammeldags praeg (vi goer det godt og grundigt her, som vor mor), og en rose er naturlig og sart (skaansom rengoering.)  Ydermere synes roseren.dk stadig at vaere et ledigt domain.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2010 - 21:00 #9
Kanonnavn!
Avatar billede jps6kb Novice
09. januar 2010 - 10:29 #10
Lyder ikke dansk, men ellers: GreenClean
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2010 - 10:50 #11
GreenClean er i brug.
Rengjort.dk "Det grønne alternativ"
15. januar 2010 - 05:49 #12
BIF77, forventer du flere indlaeg efter tavshed siden 9 jan?  Jeg foreslaar at du for god ordens skyld lukker spoergsmaalet (og saa staar det ikke laengere som aabent i min liste af indlaeg.)  Fordi jeg mener at have svaret paa dit spoergsmaal opretter jeg dette som et svar.  Du skal vel saa indhente svar fra andre deltagere ogsaa.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2010 - 15:33 #13
Jeg lægger også svar. Så kan han selv vurdere der ud fra.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 18:43 #14
citivask rentnu kammerrens hofservice kostogspand kostMK ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2010 - 22:30 #15
Hvad skete med denne her???
Avatar billede aburami Nybegynder
08. februar 2010 - 15:03 #16
De grønne cleaner.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2010 - 08:47 #17
Skulle du ikke snart lukke????
26. august 2010 - 23:00 #18
bif77, jeg proever lige en gang mere:  Du oprettede dette spoergsmaal og bad Ekspertens medlemmer, frivilligt og gratis, om hjaelp, og du fik adskillige forsklag.  Du siger "alle forslag modtages med kæmpe smil :)"  Det er der ikke noget galt med, men du havde ogsaa udlovet points!  Det fik du aldrig gjort noget ved.  Kan jeg bede dig om nu at afslutte hvad du begyndte og faa lukket spoergsmaalet.  Du har svar fra tre medlemmer, og en mulighed er at dele de 200 points mellem de tre medlemmer.  Hvis du vil at andre medlemmer, som har givet deres forslag som kommenter, skal have del i points saa maa du bede dem oprette svar.  Hvis du ikke mener at nogen af forslagene har vaeret til nytte maa du selv oprette et svar og acceptere det.  Men under alle omstaendigheder, se at faa lukket spoergsmaalet.  Please.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2010 - 08:39 #19
Ja vores smil er forsvundet da det er 7 mdr siden tråden startede. Så ja det er en god ide at få lukket denne.
Avatar billede rbidstrup Nybegynder
27. august 2010 - 17:49 #20
Hvad endte i så med for et navn?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2010 - 17:53 #21
Provokation:

vivenderikketilbage.dk