Avatar billede cookey118 Nybegynder
07. januar 2010 - 23:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ISO fil af en hel harddisk?

Hej Eksperten.DK

Jeg står og skal indsætte en ny harddisk i min hustros computer. Da jeg gerne vil gøre det så nemt for hende som overhovedet muligt leder jeg efter den nemmeste måde at gøre dette på.

Jeg er ude i om jeg kan lave en ISO fil af hele hendes 40 GB harddisk? Så kunne jeg måske bare overføre hele molevitten på den nye harddisk? Så ville hun jo ikke engang bemærke at jeg lige har indsat en 500 gb harddisk i hendes computer. Men kan dette lade sig gøre?

Mvh

(og på forhånd tak!)
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2010 - 00:04 #1
Nej det kan af flere grunde ikke lade sig gøre.
Du skal lave et Image af harddisken, med styresystem og det hele.
Lav et C-drev på den nye HDD og lav en recovery der. Jeg går da
ud fra, at du ikke vil gøre noget så upraktisk, som at have
styresystemet på een stor HDD på 500GB?
http://www.paragon-software.com/home/db-express/
Avatar billede mbsnet Nybegynder
08. januar 2010 - 00:48 #2
Du kan også lade den eksisterende disk sidde som "master", og indsætte den ekstra disk som "slave"..
Avatar billede Jensen DK Novice
08. januar 2010 - 09:18 #3
mbsnet! Det er en S-ata der er ingen master og slave, den finder selv ud af rækkefølgen.
Avatar billede cookey118 Nybegynder
08. januar 2010 - 09:34 #4
Jeg uddyber lige spørgsmålet lidt:

Der er tale om en bærbar, så der er kun plads til en harddisk.
Harddisken der sidder i er en:
2,5" HITACHI, 40 GB, 4200 rpm IDE/ATA

Og jeg vil gerne indsætte en:
Harddisk på ca 320 GB med 7200 rpm (Hvis sådan en findes)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 10:56 #5
Er ikke helt sikker på om dette virker. http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.paragon-software.com/home/db-express/&ei=nABHS5LgBIH2-QaM3OF1&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBEQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.paragon-software.com/home/db-express/%26hl%3Dda%26sa%3DG
Denne her kan lave backup af din harddisk. Spørgsmålet er kun, om man kan lægge den over på den nye disk ved at bruge en sata/ide converter man sætter i usb, og lægger al information på den lille harddisk over på. Herefter sættes den nye harddisk i computeren, og forhåbentligt kører den. Er der nogle der har erfaring med det??
Avatar billede mbsnet Nybegynder
08. januar 2010 - 16:21 #6
ja det var derfor jeg satte det i anførelsestegn.
Avatar billede mbsnet Nybegynder
08. januar 2010 - 16:25 #7
ville personligt blot ominstallere maskinen. eventuelt udarbejde en "unattended" windows setup. Hvis der ligger data som skal gemmes kunne man først skrive det på en cd, eller kopiere ud på en anden pc via net /lign.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2010 - 17:13 #8
Hvis du kan sætte den nye HDD til som USB, kan du klone fra den  der sidder i computeren. Bagefter kan du så bytte rundt på dem.
http://www.todo-backup.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 17:18 #9
Som #5 ???
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2010 - 17:29 #10
Nej det link har jeg jo selv lagt i #1, det må du have overset.
Der er i #9 tale om en klon, ikke nogen form for backup.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 17:38 #11
Nåhh nej, jeg kommer til at sammenligne programmet med Paragon harddisk manager 8 SE som jeg selv har, og troede måske at det andet program undrestøttede det samme. Sorry
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2010 - 17:41 #12
Ok :)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2010 - 13:11 #13
Spørgsmålet er åbenbart dødt. Jeg hopper af og afmelder overvågning.
Avatar billede cookey118 Nybegynder
12. januar 2010 - 15:56 #14
Der er gået for meget sludder i den. Jeg tror jeg prøver igen med et nyt spørgsmål, men hvor jeg er mere specifik med hensyn til måden hvorpå jeg spørger. Jeg skal jo lige lære det her.

mvh

Jeg hopper desuden også af og afmelder overvågning.
Avatar billede cookey118 Nybegynder
12. januar 2010 - 17:28 #15
Jeg undskylder for min ignorance. Jeg har fået et bedre overblik over de svar jeg har fået og vil nu forsøge som der er beskrevet i #8. (Tak for "reminderen" 220661)
Avatar billede cookey118 Nybegynder
19. august 2010 - 11:10 #16
Jeg lukker tråden