Avatar billede lodbergs Nybegynder
07. januar 2010 - 20:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skal jeg have en router med modem

Hej

Jeg har lige fået installeret bredbånd fra tdc erhverv, men jeg har brug for at åbne nogle porte, så jeg kan bruge min Xbox360 på nettet.

Jeg er kommet frem til, at jeg skal bruge en ny router, da jeg ikke vil betale tdc for at åbne portene, men er i tvivl om hvilke specs den skal have.

Skal den have indbygget et modem eller har alle routere det?
Bør jeg gå efter en router med N teknologi, så jeg udnytter mit netkort (N) i xbox'en bedst?

Hvis I ligefrem har et bud på et godt køb ville det være lækkert.

Tak for hjælpen!
Søren
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
07. januar 2010 - 20:54 #1
Er du sikker på at du kan sætte to routere på dit stik i væggen? Der er ikke et ADSL-modem i din nuværende router?

Jeg er bare ikke overbevist om at du kan sætte to routere på samme linie uden at de sidder efter den officielle og så du jo lige vidt.

Mht. N så betyder det noget for hastighed og rækkevidde. Hastighed på en Xbox er ikke så central (medmindre du vil streame HD)...men du kan da lige så godt tage N med, merprisen er jo ikke rigtig markant.
Avatar billede lodbergs Nybegynder
07. januar 2010 - 20:56 #2
jeg vil skifte tdc boksen ud med en ny - det er min plan. Så jeg skal vel have en router med modem eller?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
07. januar 2010 - 22:34 #3
Kommer an på hvad box TDC har leveret / hvad løsning du har. Kom evt. med modelnr.

Læg mærke til at det ikke bare er at skifte den ene boks ud med den anden. Og selskaberne er sjældent villige til at yde meget support til folk der lægger fremmed udstyr ind på deres systemer. Bare så du er advaret :-)
Avatar billede lodbergs Nybegynder
08. januar 2010 - 07:27 #4
Ok, det er noteret :)
Da jeg havde fullrate rodet jeg en smule rundt med den router, som jeg lånte af dem, og det gik fint nok, så jeg tror jeg kan klare mig uden support, så snart jeg ved hvad jeg skal købe.

Den box jeg har fået af TDC er en Netopia 3347

http://www.netopia.com/support/resources/option_3347wsc.html
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. januar 2010 - 14:25 #5
ADSL = du skal nok have fat i en med ADSL-modem (ADSL2+).

...men jeg ville lige spørge TDC først, de burde de kunne svare på uden at skrive en regning :-)
Avatar billede lodbergs Nybegynder
08. januar 2010 - 18:10 #6
ok - så jeg skal altså have en router med modem i. Smid et svar, så udleder jeg pointene.

Tak for hjælpen!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. januar 2010 - 09:05 #7
God fornøjelse :-)
Avatar billede lodbergs Nybegynder
20. januar 2010 - 09:44 #8
Nu virker det!

Den router jeg bruger er en linksys WAG 160 N som jeg fik for ca. 650kr med fragt fra Pixmania.

Den drillede MEGET i starten, da TDC ikke kunne hjælpe særligt meget med indstillingerne.

Men nu kører den max efter jeg opdaterede til nyeste firmware samt ændrede default-indstillingerne under "Basic setup" til:

Encapsulation: RFC 1483 Briged
Multiplexing: LLC
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 101
DSL Modulation: G.dmt (virker vist også med Multimode)

Vh. Søren
Avatar billede Kalle1 Nybegynder
18. februar 2010 - 21:56 #9
hej

jeg har købtdet samme som lodbergs og konfigureret på samme måde. Den vil dog ikke connecte til nettet. Kan nogen hjælpe ?