Avatar billede moffen Nybegynder
07. januar 2010 - 17:27 Der er 7 kommentarer

Canon IP5000 - falmet udprint m. nye patroner?

Min printer udskriver sider med falmet tekst og billede, har prøvet at rense printhovedet via pc og udskifte printerpatroner 2 gange. Problemet bliver ved med at være der. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2010 - 17:41 #1
Når du skriver "falmet", mener du så, at farverne er for svage eller hvad?

Bruger du originalpatroner og -blæk?
Er problemet kommet pludseligt?
Er det på alle slags papir, og hvilket papir bruger du?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. januar 2010 - 17:44 #2
Mon ikke indstillingerne for printeren er sat til "klade"
Avatar billede moffen Nybegynder
07. januar 2010 - 17:49 #3
milter:
Hvis jeg f.eks. udskriver et billede, så er hver anden centimeter af billedet svagt/falmet, og hver anden "klart".

Bruger godt nok kopipatroner.

Problemet er kommet pludseligt, har prøvet at sætte printhovedet i sprit, og skyllet den under varmt vand, uden det hjælper.

Det er på alle slags papir, bruger normalt alm. printerpapir fra føtex (har jeg altid gjort, også før problemet kom)

james_t_dk:
indstillingerne er ikke sat til kladde.
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2010 - 17:59 #4
Har du prøvet at justere dyserne med Canons program, altså det, der hedder "Vedligeholdelse" > "Justering af printhoved?
Avatar billede moffen Nybegynder
07. januar 2010 - 18:36 #5
Ja, det virker desværre ikke.
Avatar billede richardsen Juniormester
07. januar 2010 - 18:37 #6
Har du skiftet operativsystem XP -> Win7 eller noget i den stil.
Det minder mest om et driverproblem ?
Avatar billede moffen Nybegynder
07. januar 2010 - 18:42 #7
Ja det har jeg, hmm.. har ikke lige tænkt på at det kan være det, men bør måske tjekke det.