Avatar billede doomhawk Nybegynder
06. januar 2010 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift farven på mapper man markere i windows 7?

Jeg kan simpelthen ikke finde svar på det nogle steder selv om det burde være det nemmeste i hele verden at ændre.

For at i er helt med på hvad jeg mener er her et eksempel:

http://www.speakeasysolutions.com/blogimages/selectingfiles02.png

Grunden til at jeg vil skifte farven er at det nogle gange er lidt svært for mig at se hvad jeg har markeret.

På forhånd mange tak
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
06. januar 2010 - 22:27 #1
skriv dette i kør

Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Personlige indstillinger\Vinduesfarve og -udseende

og klik på avancerede indstillinger for udseende
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
06. januar 2010 - 22:28 #2
hov glemte at skrive at det er den der hedder "valgte elementer" du skal ændre ved :)
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
06. januar 2010 - 22:33 #3
prøevr lige igen :p

kør kan ikke finde ud af det.
så dette skal du gøre i stedet for:

gå ind i kontrol panel -> klik på personlige indstillinger -> klik på vindue farve (nede i bunden) -> klik på avancerede indstillinger for udseende og derefter vælger du under rullegardinet "elementer" det punkt der hedder "valgte elementer" og skifter farven der
Avatar billede doomhawk Nybegynder
06. januar 2010 - 22:53 #4
Mange tak for svaret. Desværre er det lige præcis det der er mærkeligt. Det virker ikke på den måde.
Jeg havde prøvet det i forvejen og det er også sådan man gjorde i xp hvor det virkede. Men det har hverken virket med vista eller windows 7.
Det eneste funktionen gør er at ændre farven på omridset når man holder venstre museknap nede og laver den firkant hvor man så kan markere noget. Mystisk...
Avatar billede Bodillen Nybegynder
06. januar 2010 - 22:57 #5
Jeg tror ikke man kan ændre farven på markeringer.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
06. januar 2010 - 23:26 #6
Mere og mere kunne tyde på at du har ret :-(

Men det kan da i den grad undre mig hvis man ikke kan. Som sagt man kunne i xp og efter hvad jeg har søgt omkring det er jeg ikke den eneste der har lidt problemer med at se de markeringer.

Den eneste løsning jeg er kommet frem til er man kan højre klikke computer og tage egenskaber og derefter "advanced system properties"(Jeg bruger engelsk sprog i windows 7 og jeg kan ikke huske hvad det hedder på dansk) derefter vælge fanen "advanced" under der vælger man "egenskaber" ved "performance". Der kan man så under visuelle effekter fravælge "use visual styles on windows and buttons". Så får man tydelige markeringer frem. Men til gengæld går man glip af alt det visuelt flotte i windows 7. Sådan lidt drastisk skridt synes jeg. Jeg håber der er en anden mulighed.