Avatar billede powerade Nybegynder
05. januar 2010 - 20:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet - ATI Radeon

Hej Eksperter,
jeg har for nyligt installeret Windows 7 på en "bærbar" HP Pavilion 9000 HDX, med et ATI Mobility Radeon HD 2600 XT, PCIe, 256mb.

Hver gang computeren bliver den mindste smule belastet ud over alm. browsing går skærmen i sort et par sekunder, og jeg får derefter denne meddelelse:
Skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet.

Jeg har forsøgt forskellige drivere, både fra ATI og fra Microsoft. Intet synes at ændre på noget som helst - kan nogen hjælpe?

Har erfaret på nettet at problemet ikke begrænser sig til ATI-kort.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2010 - 20:54 #1
Har du prøvet med drivere fra HP?

Vælg den rigtige model her: http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_lang=da&h_cc=dk&cc=dk&h_page=hpcom&lang=da&h_client=S-A-R302-1&h_pagetype=s-002&h_query=Pavilion+9000+HDX&submit=%C2%BB

Hvis HP ikke har en 7 driver, så er det ikke sikkert du kan få det til at virke. Da de kan have tilpasset hardwaren eller firmwaren til det de vil med maskinen.
Avatar billede powerade Nybegynder
09. januar 2010 - 09:05 #3
HP har ikke nogen driver som kan bruges så vidt jeg kan se.

Jeg prøver den fra AMD, selvom den kun er til beta ifølge release notes.

I hører mere.
Avatar billede powerade Nybegynder
09. januar 2010 - 09:18 #4
Det løste desværre ikke problemet. Får stadig skærm blackouts og samme besked.

En drejning på den her tråd kunne være - hvem skal jeg henvende mig til for at få det her løst? Hvem er det mest sandsynligt vil hjælpe mig?

Microsoft, HP eller ATI/AMD?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2010 - 15:20 #5
Det er ikke HP's problem hvis du installere et styrresystem maskinen ikke er født med.

Det er ikke Microsofts problem at der ikke er Hardware drivere klar til din maskine.

Det er ikke ATI's problem at Microsoft ofte ændre strukturen og kravene til drivers.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2010 - 15:20 #6
Med mindre det er for at spille så prøv med Ubuntu.
Avatar billede powerade Nybegynder
13. januar 2010 - 08:18 #7
Jeg fik anbefalet andetsteds at forsøge mig med drivere til Windows Vista 64bit.

Dem har jeg installeret og det har tilsyneladende løst problemet. Har kørt 4 dage uden problemer nu.

Lukker - tak for jeres forslag.