Avatar billede ts Nybegynder
05. januar 2010 - 11:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg?

Jeg har et kæmpe problem.
Jeg arbejder på Hedensted Avis og jeg har netop fået at vide at den hjemmeside jeg har lavet for avisen ser forkert ud på en del skærme.
Hvad skyldes det?
Er der nogle som please kan hjælpe mig med dette? Jeg aner ikke mine levende råd. Jeg er ikke en ørn til kodning, men har forsøgt. På de skærme jeg har testet ser den fin ud.

I kan se hjemmesiden på: http://www.hedensted-avis.dk/Hedensted-Avis/default.html

Håber der er nogen som vil/kan hjælpe.

Mvh.
Torben
Avatar billede softspot Forsker
05. januar 2010 - 11:58 #1
Prøv at se siden i IE 7, så ser den ikke helt korrekt ud (du kan evt. klikke på kompatibilitetsvisningsknappen til højre for adresselinien, hvis du kører IE 8).

Umiddelbart er det jo nok et stylingsproblem, så du må igang med at teste siden i andre browsere end IE 8, mens du fedter lidt med styles.

Jeg kan ikke umiddelbart give dig en opskrift på en løsning.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2010 - 12:01 #2
Jeg ved ikke hvad der menes med (avisen ser forkert ud på en del skærme.) jeg sidder med en 16/9 skær kører windows7!
For mig ser den pæn ren overskuelig ud og i den pæne ende!
Avatar billede ts Nybegynder
05. januar 2010 - 12:04 #3
Det kan jeg godt se. Så det er pga. browseren.
Er der nogen som kan fortælle mig hvor jeg skal begynde for at rette op på dette. Jeg er fuldstændig på bar bund.
Avatar billede zips Juniormester
05. januar 2010 - 12:23 #4
Det ser ud til du er løbet ind i dobbelt margin bug, side ser også forkert ud i IE6

I dine forside1 osv kan du indsætte <br> efter dine img, så kommer teksten ned under det billede i IE6.

Prøv derefter at sætte #bunden height til 1450px blot som prøve og du kan se at du nu får den ned på plads, jeg ved det ikke er løsningen, men kik på dobbelt margin bug først.
Avatar billede zips Juniormester
05. januar 2010 - 23:50 #5
Jeg har nu prøvet at få din side nogen lunde ens i i FF og IE
den kan ses her http://zips.be/exp/test/ts/

Sammenlign din og denne css http://zips.be/exp/test/ts/style.css for at se hvad jeg har rettet.
Avatar billede ts Nybegynder
06. januar 2010 - 00:16 #6
Mange tak for din ulejlighed med at lave en rigtig CSS-fil som virker. Det eneste jeg umiddelbart kan se er ændret er de steder hvor du har ændret # til en . Er det noget med class og ID?

Jeg har selv været inde og ændre lidt, så det nu skulle kunne ses af alle uden problemer. Men jeg har blot sat et <br> ind imellem billederne og teksterne.

Men jeg er igang med at kigge lidt på valideringen. Der er en del fejl som skal justeres.
Avatar billede zips Juniormester
06. januar 2010 - 00:37 #7
Ja class og id var blot fordi at der kun må være et id på siden med dette navn og du brugte det flere steder og så skal det være class.

De rettelser du skal kikke efter er mere i #forsiden-1 2 og 3 som er rettet med width og padding for uden dem vil det ikke se rigtigt ud.
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
11. januar 2010 - 11:52 #8
bare lige til at valideringsproblemerne:

img-tag SKAL indeholde "alt=''" :P
attributen id må ikke være ens med andre id'er i dokumentet (for eksempel har du to id='forsiden-center-nyheder-header') brug class i stedet for id i de tilfælde :-)

resten er applet'er der brokker sig (de eksisterer ikke i ren HTML... så det gør ikke noget :P)
Avatar billede lolman Nybegynder
04. februar 2010 - 05:38 #9
du har et problem med MARGIN.

Det er sådan at firefox og IE opfatter margin forskelligt. så hvis du giver en div width 400px og lægger 10px margin left på. Så vil diven i IE være 400px mens i firefox være 410px - eller også er det den anden vej omkring. IE 410px og FF 400px  anyway

..

Det du kan løse det med er som du har gjort i #forsiden-left hvor du har sagt at width = 400px og inden i diven har du så lavet en nu div med margin-top:10px og left 10px . sådan bliver inder diven 390px bred med margin 10 0 0 10px.

Problemet er bare at det  vil være mega svært at overskud så sæt dig med at papir og tegn siden op igen - igen.. men nu med div - inder div osv.

..

God arbejdslyst.
Avatar billede ts Nybegynder
02. april 2011 - 23:35 #10
Lukketid