Avatar billede fatrix Nybegynder
04. januar 2010 - 15:03 Der er 2 kommentarer

Link Abaqus og Fortran

hej

Jeg sidder og skal lave nogle FEM beregninger i Abaqus og skal bruge nogle subroutines, der er skrevet i Fortran.
Problemet er at jeg ikke kan få abaqus til at finde mit fortran compiler. Jeg har forgæves søgt på nettet og prøvet diverse guide men intet har hjulpet. Så jeg håber lidt på at der findes folk som har fået det til at virke.

Hvis jeg prøver at verify abaqus skriver den blot:
---------------------------------------------------------
Requirement:    Intel Fortran Compiler 9.1 or 10.1
Product:        Abaqus make utility with Fortran and Abaqus with user
                subroutines
Status:        Fail - Unable to locate or determine the version of a
                Fortran compiler on this system.  If Intel  Fortran is
                installed on this machine, please load ifortvars.bat before
                running Abaqus.
--------------------------------
Jeg har selvfølgelig prøvet at køre ifortvars.bat hvilket ikke hjælper. Har desuden selv prøvet at definere forskellige miljø variable, hvilket heller ikke har hjulpet.

Venlig Hilsen
Anders

p.s Jeg kører windows Vista
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2010 - 15:44 #1
Jeg kender intet til Abaqus.

Men hvis:
* der er en traditionel Windows GUI app
* din Intel Fortran compiler virker commans line efter at have koert IFORTVARS.BAT
saa ville jeg proeve at se hvilke environmene variable IFORTVARS.BAT saetter og saa saette dem som permanente environment variable i Control Panel, System, Advanced, Environment.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2010 - 23:45 #2
?