Avatar billede jackjakson Nybegynder
03. januar 2010 - 15:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slette windows på ekstern harddisk

Hejsa
Jeg er kommet til at ligge en backup på min eksterne harddisk..
Derved er windows kommet til at ligge både på den eksterne men også på selve computeren.
Hvordan sletter jeg alt der er på den eksterne harddisk?
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. januar 2010 - 16:03 #1
Hvis din maskine kan starte uden den eksterne disk, så kan du jo bare formatere den eksterne disk. Har du andre data på den vil du også miste dem.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
03. januar 2010 - 16:03 #2
Du kan formatere den.
03. januar 2010 - 16:04 #3
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

... ikke helt forstået ???

Har du bare rå copy hele din C:\Windows over på den externe HD som en form for backup ?
Avatar billede jackjakson Nybegynder
03. januar 2010 - 16:04 #4
Den vil ikke formateres, fordi den skriver der er vigtige filer på den.. I form af Windows som jeg alligevel ikke skal bruge
Avatar billede jackjakson Nybegynder
03. januar 2010 - 16:06 #5
XP.
Jamen det var fordi at jeg skulle ligge en backup ind på selve pc'en, men så kom jeg til at lægge den på den eksterne i stedet for.
Avatar billede cordack Nybegynder
03. januar 2010 - 16:34 #6
Som jeg forstår det, har du lavet restore af din backup på en forkert disk, og kører nu windows fra din eksterne disk?

Sluk computeren.
Fjern ekstern disk.
Lav restore af din backup på den rigtige disk,
Start systemet normalt.
Tilslut ekstern disk, og slet ønskede data/formater disken.

/Cordack
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 17:40 #7
Problemet her er at han formaterer med Windows's værktøjer. Det er derfor den brokker sig.
Bruger du denne her tror jeg ikke du har problemer:
Formatere harddiske og drev:  http://www.paragon-software.com/home/pm-express/
Avatar billede jackjakson Nybegynder
03. januar 2010 - 18:32 #8
Når jeg prøver dette som du siger 220661, så siger den bare invalid partition
Avatar billede jackjakson Nybegynder
29. september 2013 - 20:00 #9
lukker